|
|
|
|---|---|
|
Jag måste plocka bort fläkten på min e32'a, men när jag kollar ner så verkar det som om det inte är de traditionella 4 bultarna... Är det något annat man ska göra? Tänkte, det kan vara bra att veta innan man plockar lös kylaren. BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten | |
| vad undrar du? | |
|
Hur lossar jag kopplingen till fläkten? Länk (nummer 2) Så här ser det ut på realOEM, men det gör det inte på min bil. På min bil så är fläkten utanför kopplingen. BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
|
Det är vänster gänga nyckel nr 32 tror jag.. Det är bara att slå på nycklen så lossnar den. |
|
| Viscokopplingen sitter med vänstergängad 32mm sexkant fast i vattenpumpen. Fläktbladen sitter med 3st M6 in i viscokopplingen. | |
|
Den snurrar ju fritt... Men hjälper det om man tar skruvar lös hela bulten som är innanför? BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten |
|
| Förtydligande, det är absolut inte bara att "slå" på nyckeln, har inte viscokopplingen varit bortskruvad någon gång sitter den ordentligt. Finns specialverktyg men jag brukar ta en stor ringnyckel ~25 och spänna/bända mellan vevaxelhjulet och vattenpumpshjulet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.