|
|
|
|---|---|
| Har en 635 -82 med den äkta 3,5:an. När jag kör och varvar bilen mer än 3.500 rpm så skramlar det mycket i motorn. Pratade med en duktig BMW kille och han trodde att det var kolvbank. Är det någon som råkat ut för detta fenomen med skramlande och bankande motor när ni varvar? | |
|
Hej Kolvbank...låter brutalt? Vad är det?....slår ventilerna i kolven eller? Låter lite som.....åhh nej!!! nu har jag fått kolvbank igen....ja,ja nu blir det suckarnas gång igen....aldrig kul med tomtar i trumpeten... Ha,ha / Wallace |
|
|
Låter skumt... inget jag skulle vilja ha :( |
|
|
vi hade sånt fel på farsnas gamla volvo 245 och då var et kolvbultarna som glapa lite kolvbank vad är det Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer ask fore the IP ----ICQ:137785585---- -------------------- |
|
| Det är mycket möjligt att det är kolvbulten. Vad gjorde ni för att åtgärda problemet? | |
|
"kolvbank" orsakas av förslitning av motorn..det är väldigt svårt att vara på en sådan här fråga med en motor som för oväsen. Men generellt går ju bra. Du kan ha som övan säger en förslitning av kolvbulten men även bronsbussningen i vevstaken kan vara dålig. Kolvarna/cylinderloppen kan vara slitna mm. Det enda du kan göra är att dela snurran och renovera alt jaga tag i en beg motor. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.