|
|
|
|---|---|
|
Tjena, såg en annons angående en BMW 530d e61 05a tillverkad 04 Annonsen finns på: Länk Nu till min fråga. Tillverkades 530d med 193hk eller är det bara ett pappersfel? (har sett pappersfel förr, tex så säljer samma firma en CLK500 som ska ha 306hk, dock har denna 367hk i papprena, dvs samma som CLK55 AMG) | |
|
Ja det verkar ju lite konstigt... Enligt modellguiden här på forumet ska bilen ha 218hk. Men felet verkar ligga i transportstyrelsens system. För går man in på deras hemsida och söker på bilen så kommer det upp 142kw (193hk). Jag skulle nog ringa bilhandlaren och fråga. |
|
|
Hej. Det kanske är en motortyp eller motormodell som inte säljs i sverige på svensk sålda bilar. Denna är ju importerad.Be att få tag i motorkod och kolla den med bmw. Mvh Thomas |
|
| Vissa italien-impoterade bilar har lägre effekt och motorvolym på grund av andra skatteregler som gynnar små motorer. Vet dock inte om det gäller BMW. | |
|
Transportstyrelsens uppgifter går INTE att lita på. 540i/740i med M62 motorn på 4,4liter står oftast som 4liters i deras papper. Alltså är detta inget att bry sig om. CXH978/B516170 är tillverkad 8/04 (modellår 2004 och inte 2005) och har en M57N. Kikar man på autoscout24 och väljer Italien har motsvarande bilar 218hk, alltså transportstyrelsen har FEL... Stephan |
|
|
Bilen är importerad, så det kan mycket väl vara så att det är en Italienbil med lägre effekt. Annars finns bara 218 hk versionen den årgången. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Vissa Belgien bilar har lägre effekt också, förmodligen samma motor som andra 06'or, men nedtrimmad. Sj har jag en 150 hk e91 diesel från Belgien, men det är exakt samma motor som 163 hk, men med annan programvara...in med en Bluefin och man har 202 hk :) |
|
| Men den där är nog .it pga avsaknad av rails, verkar vara väldigt sällsynt med rails i italien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.