|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt på forumet men inte lyckats hitta svaret. Jag skulle bli så oerhört tacksam om någon kunde ge mig en uppskattad kostnad på var en verkstad skulle kunna tänka sig att ta för att åtgärda följande (som står som" Bra att veta" i ett besiktningsprotokoll för en BMW 325 E36). "Länkarmslagring, fram, båda sidor, bakre, glapp". OBS! jag är ingen som fixar detta själv, Måste lämna in den. Jo, jag vet. Jag skulle kunna vänta till på måndag och fråga en verkstad. Men jag behöver det NU! Hjälp mig någon! Mellan tummen och pekfingret. Kostar det 2000;- eller 8000:- Tack på förhand. | |
|
Jobbet för att byta dessa tar max 30 minuter. Kostnad är beroende på om du ska ha original bussninge ller powerflex bussningar. C:a 5-600:- för bussningarna. Rekomenderar Powerflex om du nu endå ska byta. Ska en verkstad göra det åt dig, så kanske det ska gå på 1000-1500. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Försök få tag i en mindre verkstad som är billigare. Kanske någon Bmw nisse som kan hjälpa dig privat. Är nämligen bara 6 bultar (3 på varje sida) som behöver lossas för att fixa detta problemet. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Clintan - tack för svar! - du menar att jag borde klara mig med mellan 2500-3000 kronor för hela jobbet alltså? Om jag håller mig borta från märkesverkstäderna. Jag bor ju i princip granne med en Mekonomverkstad - tror du dom skall ha mer än så? |
|
|
Absolut inte mer. Det tar som sagt max 30 minuter och om jag minns rätt tar väl märkesverstäder betalt / timme oavsett om ett jobb bara tar 15 minuter att göra, så debiteras man minst för en timme C:a 1200:- för jobbet plus bussningar som ligger på c:a 5-600:- för båda. Annars om du kan finna någon som meckar lite privat och vill ha en 500 hundring i fickan för jobbet. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Stort tack, Clintan. U made my day ; ) |
|
| Behöver också byta dessa bussningar, men är osäker på om jag klarar det själv. Någon här från forumet från södra skåne som kan göra det för en slant? :) | |
|
Jag kan hjälpa dig FilipL. Var bor du? Själv från Landskrona. Ska du ha i orginal eller powerflex? |
|
|
Denna veckan som kommer kan jag när som efter klockan 14,00. Nästa där efter, när som pga frivecka. Hojta till bara om du vill ha hjälp med det FilipL |
|
| Vad brukar de ungefär kosta att lämna in hos verkstad för detta? | |
| Skulle gissa på c:a 2500-3000:- med bussningarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.