AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.320

Kupefläkten är stendöd. Hittar ej motstånd. Har sökt.

sweddan
Min kupefläkt var stendöd idag när jag skulle åka iväg. Inget av lägena fungerar.
Jag har sökt här och googlat, men hittar inte det jag söker.
Jag har läst att fläktmotståndet brukar paja. Jag tittade under panelen på förararsidan enligt guiden, men jag hittar inte nåt motstånd där. Jag har en importerad BMW 328i -95. Någon som vet vart motståndet sitter på denna och vilken av säkringarna som är till kupefläkten? Jag har kollat alla säkringar, men dem ser hela ut. Allt står på tyska och jag hittar inte heller något schema som matchar min bil via google.

Tack på förhand.
sweddan
Motståndet satt där det skulle, men var svart i kanten. Letade som en tok efter något vitt :)

Däremot så ser mitt motstånd helt annorlunda ut. Hur kan man fixa det??

Motståndet: Länk
sweddan
Hur kommer man åt fläkten? Jag har klima som inte är digital. Sett en lucka på torped äggen där batteriets pluskabel sitter. Kommer man fläkten där?
177
Bästkusten
328iA Cab -98
om jag inte minns fel är det under under kåpan som sitter under torkaramarna som man hittar fläktmotorn och tror att det var en kåpa till där under, i mitten av bilen som man hittade fläktmotorn och det är trångt.

Vänligen-
Stefan
sweddan
Ok. Det är där den sitter. Korkat. Får kika där så fort regnet har slutat :S
sweddan
Kom fram till själva fläktklumpen, men kom inte längre. Hur kan dem göra så här? Inte så genomtänkt. Kan man komma åt att smörja fläkten på nåt sätt utifrån? Alternativt bygla någon kontakt på fläktmotståndet för att se om fläkten kan gå överhuvudtaget.
Går det på nåt sätt?
177
Bästkusten
328iA Cab -98
En dum fråga men har du kollat säkringen?

Vänligen-
Stefan
sweddan
Ja det var det första jag gjorde :) Den såg hel ut men böt den för att kolla, men ingen skillnad.
Jag har beställt nytt motstånd till fläkten så jag hoppas det är det som är fel.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag hade samma problem som dig och det var en kabel till matningen som någonstans gett upp. så jag tog ström från en grov kabel under ratten och kopplade in den till reglaget för fläkten.
Om du vill ha bilder kan jag nog fixa fram men då får du säga till :)

BMW ownz
sweddan
Ok. Ja om det visar sig vara fel så vore det toppen med lite bilder :)
Min fläkt fungerade imorse när jag skulle åka till jobbet. Alla lägen funkade hur bra som helst. Ikväll när jag skulle åka hem så var fläkten stendöd. Lät den vara på nolläget men provade sätta på fläkten efter ca 5min och då funkade den kanon hela vägen hem. Skumt. Glapp någonstans?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
min fungerade i en viss temperatur :S de blev bara värre å värre ända tills den inte fungerade alls. ska försöka hitta lite tid till en bild imorgon ;)

BMW ownz
sweddan
Nice. Tack :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.