|
|
|
|---|---|
|
Kan inte starta bilen längre... kan bara vrida nyckeln så att rattlåset går upp. Jobbigt! Är det nån som har haft liknande problem eller nån som har tips hur jag ska bära mig åt?? /Danne | |
|
Kompisen hade samma problem med sin 530-89 han plockade ner låset och smörjde upp det sen var det normalt igen. Du kan ju försöka smörja det på plats och kolla om det funkar. CHS |
|
|
Jag har precis samma problem, skulle åka hem på lunchen så kom jag inte längre än att rattlåset gick ur sen var det tvär stopp. Någon som har fler tips på vad jag kan göra? Har sprutat i lite WD-40. |
|
bibbo |
På min så kärvade låset länge i startläge, fick byta startmotor efter det.... Nu har jag bytt till ett nytt tändlås precis!! Verkar som de blir utslitna efter ett tag |
|
Mitt tändningslås kärvade också för ett tag sen. Ofta räckte det med att dra ur nyckeln och sätta dit den igen, dock inte alltid. Till slut gick det inte dra runt till starten. Köpte ny nyckel då den gamla var sliten och nu fungerar det perfekt igen! ------------------ Always Diesel |
|
| Nån som vet vad ett nytt tändningslås kostar?? | |
bibbo |
Låscylinder: 424kr+ om du vill att din gamla nyckel ska passa kostar det 330kr allt ink. moms |
|
Är det krångligt att byta själv? Vad kostar det att låta en verkstad göra det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.