AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
14.882

Bromsskivor från Waarwest, Zimmermann eller tyska eBay?

Sida 2 av 2
Mo
55
Morten81
525iA Touring -04 E39
Min bil har gått 11600 mil, och bromsbackarna såg ut att kunna hålla ett tag till. Bromsskivorna bak var anledningen att jag bytte rubbet, dom var rätt rostiga.

På min förra E39 byttes skivor bak + bromsbackar vid 18000 mil första gången. Då var det verkligen dags kan jag säga:)

BaNaN85: Klipp sönder fjädrarna och köp nya. En repsats kostar några hundra på BMW. Jag bytte expanderlås också.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Tackar för infon :-)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det är nog svårt att jämföra miltalet när folk byter. Slitmånen är endast 0,8 mm per sida sedan skall de bytas enligt BMW (det står stansat på skivorna), men det går ju att slita ner dom bra mycket mer än så om man vill. Så frågan är mao hur mycket gods det fanns kvar vid bytet. :)
Jag bytte både bak och fram runt ca 8000 mil (ej samtidigt).
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Vet att detta är en gammal tråd, men ska byta på min 335d '07 nu och efter att ha googlat lite och läst här inne så lutar det faktiskt åt Zimmermann.
Min bil har i skrivande stund gått 32.976mil, och det sitter fortfarande samma skivor på bilen som när den lämnade fabrik. Då menar jag inte samma modelle eller typ, utan de faktiska skivorna som monterades på fabriken nere i Tyskland!! 😀
Och om det nu är som vissa påstår, att det är Zimmermann som levererar originalbromsarna till bmws fabrik, så blir det zimmermann igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.