|
|
|
|---|---|
|
Har monterat sänkningsfjädrar fram på bilen, var hyfsat jobbigt. Sen skulle vi byta bak också, kollade lite i Haynes och det verkade som man skulle behöva plocka den halva drivlinan!?!?!?!? Nån som bytt bak och kan tala om hur mycket som måste plockas bort? Mvh Patrik 325i -92 | |
|
Tjenare. Hur enkelt som helst. Du bara lossnar på en mutter (förutom hjulet) så kan du byta bakfjädern. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Vilken av dem? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Hej igen. Finns bara en, och den sitter längst ner och går igenom bakdämparen. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tja! När jag skulle byta så hjälpte det inte att skruva bort stötdämparen i dess nedre fäste. Så jag skulle vara tacksam om du, Sandgren, ville berätta hur du gjorde när du är färdig. (Läste oxå Haynes, och det verkade som om man skulle lossa drivaxlarna...) |
|
| Skruva bort bulten till stötdämparen bak. Använd sedan en lång kraftig hävstång för att hålla ner bärarmen samtidigt som en kompis lirkar ut fjädern. Så gjorde jag på min iallafall. Det gick hur lätt som helst. Hoppas det kan vara till nån hjälp. | |
|
BMWPonken: Behövde ni inte ens spänna ihop fjädern? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Så gjorde jag med. Behövde inte spänna ihop fjädern. //Kristian |
|
| Nej det behövs inte. Lycka till. | |
|
Hej. Har bytt på flera bilar och man behöver inte spänna fjädern. Däremot så behövs det nån som trycker ner bärarmen. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| flyger inte fjädern i väg om man inte spänner ihop den? På min bil satt inte fjädern fast med några skruvar. | |
|
Tryck ner bärarmen med foten och dra ut fjädern, hur lätt som helst. Du gör det på en halvtimme... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Ok, det var skönt att höra, beskrivningen i Haynes fick ju nästan en att gråta............ Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Hör kanske inte till de här inlägget,men är de typ samma sak å byta bakfjädrar på en E30 som på en E36? | |
|
Jo det gick ju fint till slut, tack för hjälpen. Mvh Patrik 325i -92 |
|
yttryck |
Hej ! är det lika enkelt att utföra ett fjäderbyte bak om man skall höja bilen,, Har en 40 mm sänkning bak vilket är på tok för mycket,, vill montera originalhöjd fjäder på bilen.. 'mvh igor |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.