|
|
|
|---|---|
|
E39 98 528ia Touring Ger nu snart upp!! Bilen stannar i tid och otid, korsningar på motorväg, ja överallt där det inte passar. Det som händer är att motorn dör för att sedan gå att starta lätt oftast igen. Den kan stanna när man kör i 100 och då får man rulla in till vägkanten och starta om den. Inga felkoder hos BMW. Detta är bytt: Bränsle pump Bränsle filter Kamaxelgivare Ventilkåpspackningen,eftersom det kommit olja i tändstifts rören. VAd kan felet vara, BMW-Kalmar har ingen aning längre. Tacksam för svar! | |
| nu har jag ingen erfarnheter om detta, men jag hade testat byta vevgivaren, eller kanske bensinpump reläet? spridare reälet? låter faktiskt som något elfel | |
|
Ja tjuvstopp är ofta relaterade till vevgivaren. Min var paj utan felkod via Carsoft. I mitt fall indikerade en avläsning att kamgivaren var slut, vilket den också var, men helt bra, utan tjuvstopp, blev bilen först när vevgivaren byttes. 1024.- hos BMW. Köp inte pirat. /Johan |
|
| Deras verkchef har för ett par år sen tagit min iofs 540 på en 2 månader lång verkstadsvistelse....efter att ha bytt ut hela bilen i reservdelar fick jag själv tips härifrån att kablaget till pumpen hade skador - vilket visade sig vara fallet. | |
| min 523 var lustigt o svårstartad när den var varm, fattades effekt o vid något tillfälle så dog den bara helt utan förvarning när jag körde.. Felkod på kamaxelgivare som byttes o bilen blev inte ett dugg bättre, ny avläsning o ingafelkoder. Bytte vevaxelgivaren efter tips här på ap o nu går bilen kanonbra igen.. Byt vevaxelgivaren!!!! den o kamaxelgivaren verkar vara de vanligaste felen när dessa motorer inte går som dom ska. | |
|
kablaget till pumpen är ok. Reläbyte verkar vara nästa sak att pröva. Vevgivare är oxå bytt, missade att skriva det innan. |
|
| propeller: vart på kablaget var det skadat? nära pumpen eller längre bort? | |
| Tänkte på en sak till... jag har en baklampa som vill gå sönder väldigt ofta, alltid samma lampa. Min tanke om det kunde ha något med det att göra... | |
| Min polare hade exakt samma problem med sin 2002. Hans är fixad vet jag, ska höra med honom vad dom gjort, återkommer. | |
|
Är bilen helt utan felkoder så bör det vara en "stoppfunktion" som är normal, som om man vrider av tändningen t.ex. Jag skulle provat med nytt brytarblock till tändningsnyckeln. Dessa slits med åren och är en vital del för hela elsystemet osv. FP |
|
| Daniel: Har snackat med min polare nu och dom bytte *impulsgivare* nu fungerar hans bil klockrent. | |
|
Vev och kamaxelgivare ger felkoder vid diagnostest. Jag uppfattar det som att det inte var några felkoder här, därför bör felet bero på en mera "normal" stoppfunktion om man kan kalla det så. FP |
|
| Tomtebloss: Nära pumpen, under baksätet om jag inte minns fel. De bytte pumpen & då gick bilen några dagar. Därav tyckte jag själv att det måste haft med nåt i närheten att göra, nåt som dom liksom var på när de var där & rotade. | |
|
Igår köpte jag elkontakt spray och sprutade i sammanlagt 6 st kontakter i motorutrymmet. Idag körde jag 35 mil utan problem, det har inte hänt på länge! Jag kör vidare å hoppas.... |
|
| låter märkligt, tror faktiskt på slumpmässigt att den går nu :P | |
| slumpmässigheten håller i sig på dag 2 oxååå=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.