|
|
|
|---|---|
|
Bilen i fråga är en BMW 523I Touring -98. E39. När jag kommer upp i hastigheter över ca 80km/h så hörs ett morrande ljud bakifrån. När jag svänger till höger blir det värre, när jag svänger till vänster blir det mildare. Har lyft upp och kännt på däcken. När jag drar med ena handen och trycker med den andra går det att rucka på BÅDA däcken ca en halv cm. Är det läge att byta båda hjullagren kanske? Eller bara det vänstra eftersom det är där ljudet kommer ifrån? / Jonas | |
|
Har bilen gått långt kan du ju lika gärna byta båda hjullagren , när du ändå ska göra jobbet... Billy aka Fantômas |
|
|
Behövs det något mer än bara själva hjullagret? Tänkte om jag ska beställa, så vill jag ju ha allt jag behöver på en och samma gång. Rekommenderas Schmeidmann? Eller Mekonomen? Eller annat? / Jonas |
|
| Räcker med ett hjullager. Köp ett original, de är inte dyrare än på Mekonomen exempelvis. | |
|
Annars beställ från tyska ebay , mkt billigare... Billy aka Fantômas |
|
|
Vet inte hur det ser ut bak, men byter du fram så behöver man en hjulinställning också, oftast. //Lasse |
|
| Hjullagerbyte kräver ingen hjulinställning, varken fram eller bak. Ett morrande bakifrån kan även vara en Terrier i skuffen, men det har du säkert kollat ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.