AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.643

Missljud framvagn 320 e46 -01 trots nya krängningsstag

Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Hej!
Bytte krängningsstag fram idag eftersom min bil har "klonkat"
Bilen blev mycket bättre men klonkandet finns kvar, kollade samtliga bussningar fram och dom var inte i toppskick.. samt den bussning eller led som går vertikalt från bärarm och upp var sliten, kan det va den som spökar eller borde jag kolla topplagret på fjäderbenet?
Har slut på idéer.. vad ska jag göra?
Sen när jag svänger så knarrar det.. jag såg inget skumt med styrstag.. vad kan det vara? uppkommer bara när jag svänger åt ett håll.

MVH Jalapan
Visa användare
78
nsa
MR2 SW20 -93
330d Touring M-tech -03
Låter som att det är spindelleden som är slut, så det är bara att byta länkarmar med tillhörande bussningar då dessa inte heller var i bra skick, Schmiedmann.se har kompletta kit för mänskliga priser, har du m-sport chassi blir det dock betydligt dyrare. Det knarrande ljudet när du svänger kommer av att det är rost i spindelleden.

mvh nsa

Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!!
Ja
210
Jalapan
tack för tipset!

är det detta du menar?
Länk

Bärarm och länkarm = samma sak?
Visa användare
78
nsa
MR2 SW20 -93
330d Touring M-tech -03
Det var det jag menade, går väl att spara 400kr till om du köper icke förstärkta och plockar höger och vänster separat. Kan dock vara värt att investera i förstärkta om du ska ha kvar bilen länge.

Bärarm och länkarm är i princip samma sak. E46 har typ en korsning mellan dessa :)

Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!!
Ja
210
Jalapan
Ok! blir nog förstärkt.. hade det till krängningsstagen också.. men jag undrar om klonkandet försvinner vid byte av länk/bärmarmar.. fjäder och stötdämpare är hyfsat nya. funderar fortfarande på topplagret .. eller vad tror du om klonkandet?
Tror snarare på din/dina spindelleder är slut. Du får som nämnts ovan byta hela länkarmen. Tips om du kan vänta en vecka är att köpa från Ebay.
Där kan du även få till Powerflex bussningar på köpet.

För egen del blev det 1600:- totalt för båda armarna inklusive frakt.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Om du är intresserad utav det så sök på Ebay efter.

BMW E46 Control Arm

Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Ja
210
Jalapan
Clintan66, passar detta till min ?

Länk

jag har ju 320iT .. 1600kr för länkarmar med bussningar ,stabilisatorsag och styrleder verkar lite billigt..?
De ska passa, men för säkerhets skull maila dem och hör. Eller kolla på reoloem om det är samma artikel osv. Men det ska vara samma.

Sedan blir det c:a 2300:- total med frakten.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.