AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
860

Vad är detta för slang?

sweddan
Det kommer upp en slang bredvid min luftfilterburk. Ser ut att vara proppad med något skumt på :S Någon som har en aning om vad det är?? Slangen fortsätter upp under insuget.

Bild: Länk
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag har en exakt likadan. inte den blekaste vad den är till för.

har även sett den på fler bilar.

BMW ownz
Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
Ser ut att vara slangen till kolfiltret, det är en stor rund burk under luftfilterburken som rengör något med bensinenångorna å suger in det i motorn igen. Kolla om det sitter en stor burk under luftburken och om den har två slangar som går i på ovansidan.

Slangen som är proppad borde då vara nummer fyra på denna bild: Länk

"If i have offended you, fuck you if you cant take a joke."
sweddan
Jaha. Varför tar man loss den då för?? Och vad är det för konstig "propp" dem har använt?
Blir det någon skillnad med den urkopplad?
Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
Kommer inte ihåg hur det funkar men den gör avgaserna mer miljövänliga tror jag. Vet inte varför man tar bor den men det skadar inte bilen vad jag vet.
sweddan
Ok. Tack för svaret. Ska kika lite på det där vid senare tillfälle.
sweddan
Den slangen jag har går inte till kolkanistern, tror jag det heter, utan till en liten rundare sak med en kontakt på. Sitter snett under kolkanistern. Kan det vara tomgångsmotorn???
Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
@ det kan inte vara denna lilla pryl då? Länk

"If i have offended you, fuck you if you cant take a joke."
sweddan
Kan vara. Men på min såg det ut som om slangen som var proppad går till den där. Sen vidare till ett t-kors och vidare. Ska kolla mer noggrannare sen när jag kan.
sweddan
Det verkar vara den som min slang går till. Min har däremot en t-koppling i botten.
Den går vidare upp bredvid luftfilterburken där den är proppad. Frågan är varför? På länken jag fick så verkar det inte vara så original?

På bilden har jag märkt den proppade slangen med en röd pil.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.