|
|
|
|---|---|
|
Hej Bmw vänner ! Upptäckte till min fasa att jag fått lacksläpp längst ner på min baklucka. Bilen är en 318i Touring -07. 9100 mil Sparkling Grafitgrå. Svensksåld fullservad på bmw och alltid handtvättad. Köpte bilen nstan ny. Lacksläppet är som sagt längst nere i kanten ca 9x 0,5-1 cm stort. ren plåt under. Han på bmw åf i Värnamo tog foto o skulle skicka till bmw, men han sa att jag har nästan ingen chans. Bmw är hårda på 3 års lack-garanti. Det är inte ok tycker jag. Verkar mer vara Opel-nivå än BMW-nivå.... Nån som haft nåt ilkande ? Fick ni på goodwill ? Vad kostar omlack annars. Måste lacka hela luckan ? | |
|
Har inte fått lacksläpp på bakluckan (ännu) men på flera ställen i fronten. Visade upp det för BMW, då bilen var 2,5 år gammal. Hade alltså lack-garanti. De vägrade ta det på garantin, hävdade att stenskott i kombination med högtryck hade orsakat lacksläppet och det täcks inte av garantin. Jag lämnade istället in bilen på Smart-Repair, som lackade enbart det skadade området. Blev hur bra som helst, kostade dock ca 2600:- Visade samtidigt också upp rosten på den svarta "dörrpanelen" för BMW. Fick inte heller det på garantin med motiveringen att det ej hörde till "karossen", en lös del som inte täcks av någon garanti! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.