|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
jag tror jag är ganska safe då jag inte kommer mata på med hur mycket som helst men så okunnig som man är i området just nu så är jag nyfiken på denna Vishnu V5 ? vad e det för skinnad mot V3an som finns ? om jag endast ska nu chippa om bilen kan jag lika gärna ta och lämna in bilen till tunin chipp tex eller är även där Vishnu att föredra ? Vet inte om jag vill byta avgassystem isåfall mot en original ifrån Bmw performance serie, orkar inte med japsar ljud som ska störa så tror där det blir endast original delar som e aktuella. |
|
|
Ah skönt att höra att det är fler som tröttnat på Roffa1s gnäll i varenda tråd! Tror inte jag sett honom skriva ett positivt inlägg... 335an tycks väl snarare lämpa sig väldigt bra för trimning!? Trevlig vagnpark du fått ihop Maxad! |
|
|
Maxad: Om du ska programmera om boxen så är det enda seriösa företag som finns så är det GIAC eller möjligtvis ESS, definitivt INTE Tuning chip. Antar att du har en N55:a i din bil och då är det egentligen bara Vishnu V5 för N55 som gäller. V3 finns inte till N55, det är en helt annan typ av kabel mellan Vishnu och styrboxen för N55 mot N54. /Janne |
|
| Va tyst du blev nu Roffa? :) | |
| JF.:Det är precis som det brukar bli vid större ifrågasättanden och motgångar. :-) | |
| Varför skulle han skriva nu när ni säger att han inte ska skriva mer här.... ??? DaaaH! | |
|
marg.. Har man fakta så kan man ju lägga upp den trots att andra har åsikter. Problemet är väll att skaran 335i ägare som trimmar har rätt, således existerar inte fakta. N54 motorn är inte alls så känslig som Roffa i sitt första inlägg försöker få det att låta. Tvärtom så visar den sig respondera alldeles ypperligt till trimmning och håller mycket bra även för mycket omfattande effekthöjning. Jag känner en person som haft problem med sin N54 och det var ett mycket specifikt fall med mycket specifika omständigheter.. Det är högst osannolikt att haveriet skett om nuvarande hårdvara funnits att tillgå då. Spekulera som Roffa gjorde går ju utmärkt, det är därför vi har forumet, men när man uttrycker sig kapitalt fel trots att man blivit rättad innan, så bör man nog tyvätt förbereda sig på att det blir starka reaktioner. 2c från en ICKE 335i ägare som ändå tycker att rätt ska vara rätt. //Anders |
|
|
Mycket ska man höra innan öronen trillar av... "Hur blir det med nybilsgarantin när man trimmar motorn? den upphör väl ganska så omgående." Du kan möjligtvis bli nekad garantireparation på drivlina OM BMW kan visa att det är dina ingrepp som orsakat skadan, men knappast hela bilen! Om man vet vad man pysslar med så är detta inget problem, då ser man till att inte stå med fingrarna i syltburken... Jag hade själv min 135:a inne på omprogrammenring (garantiåtagande!) med JB3 monterat utan några som helst problem. "Dessutom har det väl förekommit flera stora motorhaverier med trimmade 335:or." Definiera flera!? Av alla tusentals N54-motorer som har trimmats världen över så är det verkligen otroligt att bara en handfull har strukit med, motorn verkar klara av att leverera hur mycket kraft som helst om man bara håller sig inom säkerhetsmarginalerna. Gör man inte det, ja då går det oftast bra ändå! "Är man inte nöjd med kraften från 306hk så tror jag man köpt helt fel bil." Tvärt om säger jag, bättre plattform att utgå ifrån får man leta efter! Att inte trimma sin N54-motor är i min mening slöseri, köp en 330 då. N55-motorn som sitter i Maxads bil är inte en lika beprövad plattform ännu, men det ja har sett hittills ser MYCKET lovande ut! Fakta före spekulation... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.