|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej guys =) Tillbaks till bimmer familjen för året åtminstone ;) Va idag och köpte en ny fullmatad 335 e93 ;) Den ska bara köras in några mil sen ska Heatwear hjälpa till med lite vishnu godis till bilen så jag går upp till runt 450hk enligt vad jag har hört. Här e en bild på bilen, får den levererad på fredag så det blir två jobbiga nätter nu ;) Länk | |
|
Grattis! Ser fram emot att se hur en fulltrimmad 335 med n55 motorn går! Du blir nog Poiniär på det Är inte många i Sverige som trimmat en sådan så mycke än :) |
|
| Man måste vara registrerad för att se bilden du länkar men grattis ändå! | |
|
oj det tänkte jag inte på..Kunde inte lägga upp här heller, man måste tydligen va pro medlem =) Va länge sedan jag va här inne och mycket verkar ha förändrats. Ska faktiskt bli skoj och se hur den går efter trimmet. Ska bara köra in den runt 200mil innan tänkte jag, ska tydligen va nån spärr i lådan för launchen fram tills dess så måste väll betyda nåt ;) |
|
|
tänkte på en grej nu. Varför skiljer det på prestanda för 335cab just på års 2010 `? jag kollade genom modell guiden här och alla verkar ha samma förutom just 2010 års som e slöare ? Vad va speciell med förra årets bilar ? Jag har väll samma motor i min 11a som dem från 2010 :S |
|
|
Du kan lägga upp bilden på Länk och sedan klistra in en länk till bilden i ditt inlägg. Från och med LCI på E92 och E93 fick 335:an en ny motor. Den äldre dubbelturbo motorn (N54) ersättes med en nyare motor (N55) med Twinscroll turbo istället. Den nyare motorn ska vara mer bränslesnål än föregångaren. Dock har jag hört rykten kring att den inte ska vara lika trimvänlig som föregångaren. |
|
| grattis till en riktigt fin bil.. du lär ju piska en o annan m3:a med den effekten | |
|
Imorgon får jag leveransen :)) Blir nog en hel del mil undrr helge. ;) E jätte nyfiken på lådan och hur den funkar |
|
|
Första dagen och jag hann redan lägga på 700km på mätaren =)) Otrolig skön att köra måste jag säga men prestandan känns inte alls som om den skulle ha 306hk :S Får hoppas på en rejäl förändring efter trimmet. |
|
Roffa1 |
Om bilen är helt ny så behöver motorn köras in, innan man trampar plattan i botten. Låt den gå minst 2-300 mil innan du börjar varva till rött. Ett extra oljebyte är ej heller helt fel. |
|
Vad har du planerat för trim till bilen? |
|
| jag frågade om inkörningen och säljaren sa att dem är inkörda redan ifrån fabrik så jag får bara vänta på rätt olje temp innan man drar på. Visserligen har jag itne ens dragit den till rött än men den kändes bara trött :( | |
| Carlee82, en vän till mig som har nick Heartwear tror jag här skulle hjälpa mig med det. Tror han pratade om Vishnu motor optimering plus race kattar och jag skulle va i hamn med 450hk | |
|
Länk Länk |
|
|
Riktigt nice :D :D Kör hårt med den! Mvh! |
|
Roffa1 |
Har du köpt 335:an av Biltorget AB i Borås? Frågar eftersom interiör bilden från lokalen påminner starkt om deras. (bara en gissning) |
|
Maxad; Grattis till bilen:)) Min mekaniker säger samma sak, inkörning är inte längre nödvändig då motorerna redan är inkörda. Det du ska undvika är att torrgasa utan moment, annars är det är bara att gasa och vara glad så länge man är noga med oljetemp mm. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Tack stefan =) Fast det känns som att den börjar gå bättre sedan igår =) nu har den rullat strax under 1000km också men det både låter och går annorlunda mot det bättre hållet då :) Roffa, nej, den köptes hos Bmw Solna eller bavaria som dem nu heter. |
|
|
BMW Performance Driving School på Nurburgring kör med sprojlans nya M3or, så ja det där men inkörning betyder nog inte riktigt samma sak som förut. Men bilen borde bli snabbare och dra mindre soppa efter några tusen mil. Jag har "hört" att 450hk i en 335 är RIKTIGT kul ;) Blir nog ännu roligare ihop med DCT lådan! |
|
| Står i instruktionsboken att de är 200 mils inkörning iaf ; p | |
|
Vishnu, luftfilterkitt, catless downpipes och intercooler så hamnar du på 415-430 hk max. Ska du ha mer får du slänga på ett methkitt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.