AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.500

Schmiedmann delar, bra eller dåliga?

bo
116
bosabengt
540 Touring -00
Hej!

Ska köpa vattenpump och spännrullar på schmiedmann. Men undrar om det är helt ok att köpa icke orginal med OE kvalité???

Eller har någon erfarenhet med "dem" delarna och vet att dem blir dåliga på kort tid?

mvh
Just det du ska handla har jag inte nån erfarenhet av men andra delar jag köpt därifrån i "OE kvalité" har verkat vara i fullgod kvalité åtminstone.
Visa användare
27
Mickzon
530da -99
Har inte heller handlat just de delar du ska beställa men allt jag har beställt har varit bra förutom ett par bromsklossar, dom fungerade bra med dom gnisslade och tjöt rejält!.
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Jag är jätte nöjd med kvaliteten på deras produkter, Då har jag köpt lite oliga saker och aldrig något jag behövt klaga på...Förutom att dom missade å skicka ett oljafilter fast jag hade betalat. Men det löste dom jätte bra. Gratis filter, Rabatt på nästa filter och fraktfritt :) Väldigt seriös firma. Enda man kan klaga på är att det är lite lång leveranstid på grejerna.

Mvh/Joel
Dr
228
Dr.Pepper
M3 e92 -11
328i F31 -14
Seriöst företag med bra grejer. Har handlat en del av deras egna grejer, inte just de som du nämnde men allt har fungerat felfritt.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Funkat bra för mig , dock lite seg lev tid som sagt det är det enda negativa
bo
116
bosabengt
540 Touring -00
Okej men det verkar ju som att man kan lite på dem. Så då blir det nog en beställning snart.
Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
Köpte min vattenpump och remmar där till min e39 bra passform och kvalite!:)
E3
1.828
E36
USA bilar
Hur avgör man kvaliteten utan att ha kört ett antal år/tusen mil?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Du kan handla därifrån utan att vara rädd för kvalitén. Många av deras produkter är det samma tillverkare bakom som det är till originaldelarna.
E3
1.828
E36
USA bilar
Haas: Det handlade inte om det, jag har redan min reservdelslevarntör som jag köper allt av och det är inte Schiedmann. Mitt inlägg riktade sig till bl.a Henrik som skrev att det var bra passform och kvalitet.
Jag menar hur kan man uttala sig om kvalitet om man just monterat på sakerna?
E36 : Det gäller isåfall allt man köper oavsett om det är original BMW reservdel eller från nåt annat ställe. Man vet såklart inte om just den delen höll måttet förrän man har brukat den så länge som delens livslängd är.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
E36:
Mitt inlägg rikta väl sig mest till trådskaparen. Men för att kommentera det du nämner så tror jag mer att Henrik menar att själva delen andas motsvarande originalkvalité.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.