AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.770

Däcksbyte resulterade i repad fälg

sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Skulle byta bakdäck på bilen idag, så åkte ner till en firma i stan som skulle hjälpa mig med det. Han fick av däcken av bilen och efter det så gick det inte så bra...
Han fick inte ens av däcket från fälgen och slant istället med maskinen så att den slog i min fälg och gjorde skrapmärken och en annat märke så klarlacken släppte...

Resultatet av dagen är att jag fortfarande inte har bytt däck på bilen och fått en fälg repad. Skall ta kontakt med en firma som renoverar fälgar i morgon igen, men han var tveksam om han kunde åtgärda felet...

Någon som har någon bra idé kring detta. Finns det någon i Borås som är duktig på att renovera fälgar?

/andreas.
E3
1.828
E36
USA bilar
Ett resultat av att man söker billigaste möjliga?
Jag vet inte hur det är i ditt fall, men att döma av vissa inlägg här så är lägsta pris prioriterat bland många

Alla kan misslyckas någongång, saker kan hända
Men hos en riktig gummiverkstad sker det sällan, de har maskiner för arbetet och kan sin sak
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Handlade inte om billigaste i detta fallet, utan snarare om olyckliga omständigheter. Självklart kan man misslyckas, men om man inte vet hur man skall göra från första början...
Åkte till ett annat ställe dagen efter, där det byttes TVÅ däck utan några som helst problem.

Beställer man däck via internet så får man inte speciellt bra bemötande av "dom stora" gummigubbarna.

Men, jag har hittat en "gummigubbe" i Borås som är mycket bra nu istället och kommer att fortsätta gå dit i framtiden. Euromaster vid Auto 7H, kanonkille.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.