AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.332

Har olika stötdämpare fram en "till 07/90" och en "från 08/90"

sh
271
shirack
BMW 535D/F11 X-drive, M-sport "IE"-17
Glad som man var idag för jag "skulle" beställa nya stötdämpare fram till bimmern :), men lyckan vara inte länge när jag tog bort locken innanför motorhuven där stötdämparmuttrarna sitter och la märke till att jag har olika stötdämpare, en med insex hål och en som har sexkantig topp se bild "Länk

När jag såg denna bilden förstod jag att jag har en stötdämpare av varje modell som står i rubriken, vet förra ägaren bytat ett komplett fjäderben så han har säkert fått tag på ett som är 08/90 och frammåt då min bil är från 01/90

Nu kan jag ju inte beställa stötdämparna fram till 07/90 för då kommer bara den ena att passa väll?

Vad är det enklaste att göra? är fjäderbenet samma så det räcker att byta topplagring eller ska jag byta ut ett komplett fjäderben så jag får 2 likadana topplagringar för det är väll det ända som skiljer för att stötdämparna ska passa?

MVH
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Benen är samma för alla årsmodeller så de du behöver isåfall är en topplagring. Är de bara utseendet som skiljer eller skiljer det i storleken på muttern?

För är bara muttrarna lika stora är ju grovleken i topplagringen säkerligen samma så då är det inget problem.

Men i värsta fall åker du på o köpa en topplagring på skroten.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.