|
|
|
|---|---|
|
Hej :D Efter att ha kört småbilar ett tag blev man sugen på en BMW igen nu när familjen ska bli lite större :) Egentligen letade vi efter en kombi men kommer nog klara oss med en STOOOR sedan. Hade en 530i -93a med v8 och manuell låda mellan -00 och -08, väldigt rolig bil jämfört med va jag kört den sista tiden dock lämnade rostskyddet en del att önska ;) Jag letar alltså efter: En E38 med en rak 6a, vill ha så låg förbrukning som möjligt, har redan gasat av mig med andra bilar och behöver ingen raket. Undrar också ifall 6an den drar så mycket mindre än lilla v8an i 730? Helst en manuell men kan överleva med en automat också då det finns väldigt få manuella vad jag sett. Vart brukar dom rosta mest? Vad jag har sett e det bättre rostskydd än på e34orna men e38 är nyare så det kanske bara är en tidsfråga... Skriver i tråden eftersom jag kommer på fler frågor. | |
|
Alla E38 med V8 är väl M60/M62 och därmed relativt törstiga. Omdömen jag läst i jämförelse mellan 3.5 och 4.4 liters M62 är väl den att den mindre är svagare men knappast mindre törstig då det är en cylindervolymsksattspecialare. Skulle därmed tro att en 728 är helt rätt för dig. Min E38 rostar mest i bakre hjulhusen, i skarven mellan stötfångaren och hjulhusplåten. Annars inte mycket alls vad det verkar. Mercan min rostar mer. |
|
|
att w220 rostar har jag inte missat nej :) lite tunnt med manuella 728 till salu jsut nu men det kanske dyker upp nån intressant snart |
|
|
Tror det kan bli svårt att hitta en manuell, i bra skick... :-) Från e38.org: E38 Totals by Transmission Manual 14,177 4.33% Auto 313,383 95.67% Siffrorna ovan avser alla E38 oavsett motor dessutom. Det gjordes ca 39000 728i så enligt procentsatsen ovan borde det alltså finnas runt 1500 stycken med manuell låda, i världen. Det är ju bara en gissning dock. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.