|
|
|
|---|---|
|
Hej, efter att ha väckt min kära E39 ur vinteridet tycker jag att den understyr ganska markant. Jag har inte känt det tidigare men har alltså bara kört E61 det senaste halvåret. Jag fyllde på lite luft i däcken och det blev något bättre. Ni som eventuellt har kört flera olika exemplar av E39, tror ni att det är ålders- och förslitningsrelaterade orsaker på min vagn eller är E39 generellt markant mer understyrd än E6x? Min E39 är en sedan. | |
|
Under och överstyrning kan man reglera med lufttrycket i däcken. Lägre tryck fram än bak ger överstyrning. Högre tryck fram än bak ger understyrning. |
|
| Dags för hjulinställning? Det finns ju intervall på vinklarna så man kan ställa för "minst understyrd" och ändå ligga inom spec. | |
| Kör du racing med en 523... :-D | |
|
Har du aktiv styrning på E61an så är det nog bara som det känns. /Jonas |
|
|
Lasse, en bil kan understyra eller överstyra i vanlig aktiv körning med ;) |
|
| Däck gör enorm skillnad. Slitage och kvalitet. | |
|
Får man överstyrning med en E39 523 på torr asfalt en varm sommardag med bra däck så tar man nog i rätt ordentligt :) Men med gamla kassa däck och en droppe vatten på vägbanan så blir det som att köra på is. |
|
|
Har faktiskt samma fråga som dej. Min 540ia Touring e39 känns väldigt mycket slappare jämfört med morsans 545ia touring e61. Tror dock att det både beror på att 545an har aktiv styrning, och e39an har några fler år på nacken jämfört med e61an. Ganska markant skillnad mellan E61 och e39 faktiskt. |
|
| 540 E39 har styrsnäcka också till skillnad från E39:or med 6:or, vilket gör en del åt tighthetskänslan i styrningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.