AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.938

Rassel / klonk / k nack/

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Hej alla!
Postade detta även på Ventilen och Autolife men gör ett försök här också om någon med direkthet vet vad det kan vara.

Har försökt bota bort allt rassel från bakvagnen men ett ljud kvarstår som jag inte kan lokalisera.
Bilen rasslar alltså när jag rullar långsamt på plan men grovstenig asfalt (eller kullersten). Det avtar dock om jag bromsar eller gasar. Funderar på stötdämparfäste, krängningshämmare eller något som helt sonika inte sitter fastskruvat ordentligt. Det låter som det kommer mest från höger bak men även vänster bak.

Någon som har en idé?

Bilen är en Boxster S -03 med 11k mil på mätaren.

Ps. Jag är nästan 100 på att det kommer från just bakvagnen då det hörs när bakhjulen går över ojämnheter som våra svenska vägar bjuder på.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
En tanke som slog mig direkt är beläggen bak. Har upplevt det själv på en Saab 9-5 där beläggen var tämligen slut. Då klonkade det vid ojämnheter, jag misstänkte bakvagnsbussningar, men det var beläggen som slamrade.

Missljud är tyvärr ganska svårt att lokalisera via ett forum :/

Hoppas att bilen går bra annars?!

Mvh/ Niclas
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tack för svaret Niklas!

Jo bilen går utmärkt, tack :)
Peter på Utzon sa också att det kunde vara beläggen (eller plåten emellan). Jag vet att det kan vara dags att byta de bakre då det bara är bytt i fram. Jag ska se över det i morgon!

Återkommer =)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Trevligt att se dig i en BMW igen förresten! =)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Har nu lagt upp en video på skallret:

Länk

Man får ha ganska högt för att höra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.