|
|
|
|---|---|
|
För 2 veckor sedan var jag och tittade på Mille Miglia i Italien. Jag har läst om detta fenomen många gånger och velat åka dit. I år blev det till slut verklighet efter lite påtryckningar. Det blev till slut nästan 1200 bilder. En del av dem har jag nu lagt upp på Picasa. Bilarna som får delta får inte vara nyare än 1957. Dessutom tror jag att modellen måste ha deltagit i den ursprungliga tävlingen. Sista året som kördes var 1957. Nu för tiden är det "bara" ett uppvisningslopp. Men vilket lopp! Farten är hög och glädjen är total! I år deltog även flera hundra Ferrari, mestadels nyare modeller, för att hedra Enzo Ferrari som skulle fyllt 100 år i år. Loppet startade i Brescia på kvällen torsdagen den 12 maj. Sedan körde de via Bologna till Rom och tillbaka till Brescia. Målgång sent på lördagskvällen. Det måste vara en pärs att köra dessa gamla bilar så lång sträcka på så kort tid. Dålig komfort, dåliga stolar och ofta ett väldigt högt ljud. Men vi som tittade älskade varje sekund. Det gjorde nog även de som körde. En del kändisar deltog också. Kan ni se vilka? (Inte så svårt) Misströsta inte. Här finns även en del för BMW-vänner :) Länk "BMW six appeal" | |
| skulle medvilja åka dit :D finns så många fina gamla bilar, speciellt bmw 328 mille miglia ..fina bilder föresten | |
| Kul bilder. En glädje att se lite klassiker. | |
| Kul. Noterade även en Ferrari FF där också, såg ju faktiskt cool ut! | |
|
Ferrari FF såg vi några stycken när vi hade en mellandag i Maranello. Vi åkte inte med hela sträckan till Rom utan vi väntade in dem igen när de var på väg tillbaka till Brescia. Trist att behöva vänta ;) "BMW six appeal" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det där såg riktigt kul ut !!! Bilar var vackare förr råder det ingen tvekan om. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Nu har jag även lagt ut en film som visar en del av alla Ferrari som deltog i Enzo tribute. Som sagt, detta är bara en del av dem :) Filmat i ett gathörn inne Brescia den 12 maj när de var på väg ut till starten. Jag blir aldrig trött på det här... "BMW six appeal" |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
F40... You can call me Bon |
|
F40 i all ära men min favorit är nog ändå 288 GTO. Trots det tokbommar jag den ca 4.55 in i filmen :( Nåja, det kom fler tillfällen där jag kunde se den live. "BMW six appeal" |
|
|
Fanns ett par "fyndiga" reg-skyltar där Såg bla: GE-360360 FI-430 Samma nummer som bilens modell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.