|
|
|
|---|---|
| Funderar på ett byte inom en snar framtid. Vår 318d skall bytas ut. Vad säger ni som kör 520d? Automat eller manuell? Är motorn tillräcklig för modellen? | |
|
Jag hade tillfälle att köra en F11 520daM i två månader som lånebil och kan bara konstatera att motorstyrkan är fullt tillräcklig (även då hela familjen följde med). Förutom vid fullgasacceleration är motorljudet rejält dämpat (speciellt jämfört med E61:an). Gången är fyrcylindrig, så det kommer du aldrig i från, men vill du ha en 525d så får du också lägga upp en slant till... Manuell låda hade jag personligen aldrig valt till en 5:a, speciellt inte en diesel. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Köpte en 520 d m-sport med sportautomatlåda och är mycket nöjd. Ganska bra drag i sportläge och känns fullt tillräcklig för en familjebil + lite buskörning på småvägar. Självklart skulle jag naturligtvis ha t ex en 535d men då går det upp i inköpspris och säkert även servicar etc Man kan ju alltid chippa en 520d och öka effekten ca 25% om man vill ha lite motor till. |
|
|
520d är en underbar bil, men automatlåda är självskrivet i en sådan tycker jag och även en sexa är att rekommendera; Gångkulturen i en fyra hämmar den härliga mjuka känslan i bilen helt enkelt utan att föra några större fördelar med sig jämfört med sexan annat än lägre inköpspris. :) //Bjersér |
|
|
Är inne på automat. Känns som det både för bilmodellen och just dieslarna går bättre med automat. Har specat en som ser ut så här. Sophistogrå Skinn dakota svart( är ju egentligen antracitgrå enligt mig) Drag Comfortpkt Sportstolar Ambientlight hifi backkamera sportautomat 18" V-eker 328 m sportratt Något som "måste" med som jag missat? Jonas |
|
|
BMW-Jonas: Jag har en 520D F11 på ingång i juni/juli efter att ha våndats i mitt beslut mellan de olika motorerna. Kom dock fram till att jag har ytterst sällan behov av de extra hästarna som en 530D skulle ge i en daily driver och det gjorde det svårare att motivera 90kkr + den extra utrustning som krävs för att göra en 530D attraktiv på begagnat marknaden. Om jag fortfarande gillar min F11 efter tre år så finns det nog en risk att det blir en lätt begagnad 535/550 som andra bil :) |
|
|
Nice specifikation :) jag kan lätt rekommendera att byta från fälg 328 till 331 - sjukt maffiga för den här bilen! Mvh! |
|
mkk230 |
Ser bra ut Jonas. Behöver du vinterfälgar så hojta till. |
| ska kolla på 331 fälgen. Läste i en annan tråd att de mörka färgerna är känsligare än de brukar. Är det sant eller? Att mörka färger är svårskötta vet jag sen tidigare men att lackkvalitén skulle ha blivit sämre låter inte bra. | |
|
Jag har en Sophisto grå 520TdA med skinn oyster Gällande lacken så ser jag inte denna känsligare än annan metalic lack. Det är väll så att repor och stenskot inte syns på samma sätt på en ljus kulör Sen är det som du skriver: mörka bilar är känsligare för smuts vavid de kräver lite mer tvätt. Men jag gillar verkligen kulören och jag ville ha en ljus skinnklädsel trots att man får tvätta av skinnet med rengöring någon extra gång per år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.