AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.132

Tips på larm till bilen

Hej på Er!

Jag upptäckte till min fasa att min nyinköpta BMW M3 e92 från -09 inte har något larm =)

Så nu tänkte jag passa på att höra med er här om ni kan tipsa om något bra larm. Fick tips om ett larm som heter DEFA DVS90, vilket verkar vara ett bra larm, som man kan bygga ut med bla. nivåsensor osv. Har ni andra förslag på larm, eller instämmer att DEFA DVS90 är bra/säkert?

Alla tips och synpunkter mottages tacksamt.

Mvh

Daniel
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

DEFA 400S som jag fick monterat för en 5-6 år sedan var tillsammans med Cargard T70 det bästa du kunde få då och jag har svårt att tro att DEFA's nya skulle vara sämre. Det lär ju med all säkerhet vara betydligt bättre än originallarmet.

Kommer ihåg att jag fick ett rabatterat pris från antingen försäkringsbolaget eller från dom jag köpte en rutmärkningskit. Du kan ju kolla med någon större larmfirma om dom har något avtal med försäkringsbolag eller liknande.

___
//Ulf
Du har bannemig svar på det mesta Ulf! Tack! =)
Lyfter denna tråd för att höra om någon har tips på firmor kring Gävle-takten som installerar billarm. Har försökt söka på nätet men får knappt upp någonting alls. Så tips på bra firmor som installerar larm i och runt Gävle mottages tacksamt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Då får jag väl svara på detta också ;)

Dessa säljer och installerar förmodligen också
Länk

___
//Ulf
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Står själv i begrepp att installera larm och vad jag kan förstå är det två alternativ som gäller; Cargard T70C eller Defa DVS90.

Själv har jag erfarenhet av Cargard i tre andra bilar och det har fungerat klanderfritt. Defa ställer jag mig lite frågande till. Har varit i kontakt med ett par installatörer varav ingen ville sälja ett Defa larm. Den ena ville bara installera Cargard och den andre hade slutat installera Defa då det blev så mycket problem med dom.

Det som möjligtvis talar mot Cargard är att Defa köpt upp företaget och verkar göra sitt bästa för att lägga ned såväl varumärke som produkter. (Se länk: Länk. Med tanke på att det dock fortfarande säljs och installeras 6 månader senare verkar det inte riktigt ha gått som Defa tänkt sig. Så för min del lutar det åt Cargard T70C med nivåsensor.
Nu satte du griller i huvudet på mig "Cliff Barnes"! =)

Jag som hade bestämt mig för ett DEFA DVS90. Ska kika runt lite på Carguard också då.
Förövrigt så verkar det lite klurigt att hitta firmor som installerar larm här i Gävle. Har varit i kontakt med några av dem Ulf nämnde innan men de installerar inte larmen, utan endast säljer dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.