|
|
|
|---|---|
|
Monterade en ställbar BTR på returslangen efter original bränsletrycksregulatorn och får inte det att funka:( ställer jag den på ca 5 bar så går den upp t 8 bar av sig själv. Spelar ingen roll om jag har ställt den på 2 eller 3 bar. Den går upp t 8 å då går de inte sänka trycket utan att det står 8 hela tiden. Även om jag slår av motorn så är trycket 8 men efter ca 2 timmar står den på 5-6 bar å när jag startar motorn går den upp t 8 igen:( kopplar jag bort slangarna å monterar dem igen står mätarn på 0 startar jag motorn så kan jag ställa in på önskat tryck men när jag har kört en stund är trycket på 8 igen å då kan jag inte sänka trycket igen. Va kan de vara för fel? BTR:n har jag provat å byta t en ny med samma resultat. Pumpen har jag för mig inte pallar mer än 6 bar. Är tacksam för snabba svar. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och varför har du monterat den ?? Notera att den interna sugstrålspumpen i tanken som pumpar mellan tankhalvorna drivs av returtrycket. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
För att kunna köra på e85 så monterade jag den för att kunna höja trycket lite. Men den går upp för högt hela tiden å nu när bilen har stått i 4,5 så har trycket sjunkit ner t 4 bar. Kan de vara tätt i returslangen mellan den nya BTR å tanken? |
|
| Jag tror besparingen att köra på etanol är högst momentan. Räkningen kommer senare. | |
| Även jag är intresserad av att köra på etanol, det ska också finnas en box som man kan koppla in. | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om det vore så enkelt att bara höja bränsletrycket??, bilen är inte avsett för e85 dessutom blir det nog väldigt konstigt tryck med dubbla regulatorer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
De ska finnas en box å montera men den kostar ca 3500 kr. Har kört med dubbla regulatorer förut på en Volvo 850 glt å kört på E85 ett år och en polare körde så med sin BMW 535 å skruvade upp trycket t 5,7 bar å körde så nått år. De ska räcka å göra så. Men man får aldrig lägre bränsletryck än vad original BTR ger ut. Men jag har hört att man kan montera volvo s/v 40 fas 1 spridare 440cc å skippa BTR å köra på E85. |
|
Jo men här blandas det med traktorer och tidigare generationer av BMW med enklare styrsystem. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Kolla etanol.nu finns mer info där eller peters etanolsida. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.