AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.950

Obama borde köra BMW, så att han kommer fram!

Hittade detta klippet som visar på ett bra sätt varför Obama borde överge sin valros till Cadilac och åka bmw istället:)

Länk

When Batman takes a vacation he does the Gumball
mkk230
Haha den var rolig kl 7 på morgonen.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
De verkar inte vara rock solid de där presidentåken, så här gick det för Bush i Rom för några år sedan : Länk
En Hummer borde väl vara ännu bättre på att ta sig fram?

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Längden skulle inte ha någon betydelse?
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
^^^^

Hahahaha! :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Haha, jag betvivlar att de varit till månen...
Hehe, vilken buklandning. Filmen avslöjar att även BMW nr2 hade markkontakt (lindrigare sådan).

Månen...en sån här Länk hade klarat hindret galant :-)

mvh/ Anders
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
LOL!!! Jag hade velat se Obama som kapten på en sån med styrman hans sittandes tätt intill!

Annars var det ett klockrent "pling" när bilen körde fast. De borde väl ha råd med höj och sänkbar luftfjädring med utökad fjädrings/justeringsväg?
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Ok, insåg precis en sak. Det måsta vara förbannat lätt att komma åt Obama om man skulle vilja.
För det första: Kasst planerad färdrutt, dom kan knappast ha kollat detta ordentligt, för då hade aldrig svullo-bilen pajat.

Andra: Kolla den spontana reaktionen på dom 3 vakterna på trottoaren höger sida i videon. Dom backar!! Hehe=) Jaja,, dom har väl inte fått risktillägg kanske?

För det tredje: Va enormt sega dom är på att få loss/bort bilen. Man hade hunnit att bygga en bomb och sedan sprungit fram innan dom fått väck åbäket..
Vidare, går det verkligen att tro på att bilen är så genomarbetad och hårt testad när en sådan här sak händer. Tycker det ser ut som att hela hjulupphängningen fram kollapsar.
O amerikanerna som skrytit så förbannat om Obamas fantastiska bil..

Eller hade han den goda smaken att åka i någon av BMW-bilarna lite i smyg..??
ma
7.450
marin849
Jag läste nånstans (högst obekräftade uppgifter) att det finns tre såna där finlandsfärjor på fyra hjul och att de kör olika vägar. Blir iofs lite svårt om det finns ögonvittnen som ser honom stiga in direkt i bilen från någon tillställning.

Då gillar jag hur kungahuset hanterar saken betydligt bättre:
Länk

Rätt bil, med kungen själv bakom ratten. :)
Tycker också att det låter som om 5:an (F10) får markkontakt. Det kommer en 760 efter och den tycks klara det utan problem trots att den har längre hjulbas, antar att den bepansrade varianten har höjts.
Inser nu efter att ha sett filmen igen att jag avsåg BMW nr3 (med blixtljusen) i stället för nr2 (även om den nog också tar i lite). Det är väl bara X5an som klarar att passera helt utan markkontakt?

mvh/ Anders
Du har rätt, när jag lyssnade igen så låter det som att även 7-serien skrapar i marken.
spacco, du har nog rätt i att framfjädringen kollapsar. Varför skulle annars framvagnen bottna?

En till video där man ser framhjulen tydligt:
Länk

Limon väger tydligen knappt 8ton (!). Länk Någon har kanske grävt ner en gigantisk elektromagnet för att visa hur man får stopp på bilen. :-)

mvh/ Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Måste riva nån luftledning eller något som gör att framänden ramlar ner så abrupt. Annars är det magneten AKN nämner.
ma
7.450
marin849
Dels verkar vägen abrupt ända vinkel men framförallt ser det ju att sitta en stopppelare installerad i marken, och det är det Obamas bil sätter mitt i prick. Kanske rentav sliter sönder något i framvagnen?

Det krävs rätt bra med kraft för att bromsa 8 ton från några km/h till ingenting på 1cm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.