|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Okej :) men då köper jag de där paketet med Adapter :) har en 03a så får hoppas de funkar fint. Såg på tpb att det fanns två olika versioner, 5.0 och 3,01 vilken är det man ska ha ? :) | |
|
Tror att den som heter 5.0 på tpb är den som är lätt att installera. Mvh DuNegro |
|
| Tusen tack ska du ha för all hjälp :) risken finns att jag slänger i väg ett pm om jag behöver hjälp ;) | |
| Gör det ändå. Jag skulle vilja höja min lite och är lite osäker på hur man gör. Skulle vara intressant att veta hur det går. | |
|
Tror man kan hitta kablarna mycket billigare på länkarna nedan, fri frakt direkt hem i brevlådan. Länk Länk Har köpt annat på dealextreme utan problem. |
|
| Hur har det gått? | |
| Sitter i bilen jämt nu och inte fattar något :P har kopplat bilen och datorn,.så startar jag Inpa. Men vad för jag efter de ? :S | |
|
Har du fått INPA att fungera så att det kommunicerar med bilen? I INPA ska du såklart välja "E39" (F5)--->"Chassis"--->"1-axle Air Suspension EHC"--->"Activate" (F6) Efter det blir jag lite osäker på exakt vad allt heter men jag tror att det är F8 du ska trycka på och att det heter typ "Tune vehicle level". Där står det hur du ska mäta för att det ska bli rätt. Mvh, Björn |
|
| okej tackar! Har installerat om nu och hoppas de ska funkar, tyckte va va krångligt att installera.. | |
| Fick du det att funka? | |
| Fått nya drivrutiner nu till adaptern, han jag köpte det av trodde att de va på dom jag fick innan. Men tyvärr blev jag av vägen så nu är den på lagning :( | |
|
TheBear89 Tja! Jag har en fråga... jag ska höja min höger bak med 10 - 15 mm jag kom in i systemet och blev osäker på vad man ska skriva (bild) Länk undrar om du kan ge mig lite tips? |
|
|
När du har den skärmen framme så trycker du på F8 så kommer det upp en ruta med två värden som du kan ändra, höger och vänster. Jag skrev in -40 på båda sidor och direkt när jag tryckte på OK eller vad det nu stod så höjdes bilen och när den var färdig (det tar ju en stund) så var det väldigt exakt på 40 mm som den hade höjts (mätte enbart från marken till skärmkanten eftersom jag ändå bara experimenterade). Sedan har jag för mig att jag skrev +40 på båda sidor och vips så gick den tillbaka. Egentligen så ska du ju precis som det står mäta från nedre kanten på fälgen och upp till översta punkten i hjulhuset och om du har till exempel sportchassi och 16" fälgar så ska det måttet vara 561 mm, om bilen då är låg på fjädringen så får du kanske 545 mm och då skriver du in -16 mm så höjs bilen till rätt position. Efter lite googlande så kom jag fram till att "SA 227" antagligen betyder sportchassi. Det är väll antagligen också väldigt viktigt att mäta individuellt på båda sidor eftersom det kanske inte är samma höjd när du börjar. Sedan KANSKE man ska ha full tank också eftersom tanken är tvådelad med olika fördelning vid olika tankmängd, den ena tankdelen blir ju tom långt innan den andra men angående viktfördelning vid höjdinställning av fjädringen så rekommenderar jag dig att fråga någon annan, det kanske finns någon kunnig på området här på AutoPower. Lycka till iaf ;) Mvh, Björn |
|
| Tack så jätte mkt... Så om jag ska höja bilen säg 15 mm höger bak så ska jag skriva in i rutan som kommer upp +15 mm eller -15 mm i den raden som det står right. Ps jag har en 525 IAT med fullt M paket. | |
|
- höjer + sänker tillräckligt tydligt?;) |
|
|
Japp, tydligt nog :) Tack! |
|
|
Funka klockrent... Tack för tippsen!! |
|
|
Beställde INPA OBD2 + USB - RS232 kabel idag från ebay.com: Länk Totalt 190kr inkl frakt, ev tillkommer kanske lite moms. Hoppas det funkar :) |
|
| Jag har precis det där men jag köpte det av en på blocket för 700kr ... funkar klockrent förutom att det är lite meckigt att instalera och att det måste vara win xp på datan och jag fick inte det att funka med usb adapter. | |
|
Tjenare grabbar. Jag sänkte min E39 fram igår och tänkte sänka med INPA ibak. Dock får jag ingen kontakt med bilen. I Carsoft får jag kontak dock kan jag inte sänka bilen i carsoft. Är det inställnings fel. eller "Skit bakom knapparna" ? //Fredrik Min bil. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.