|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej hej. Läste på garget.org om en som äger en Bmw E39 touring med luftfjädring bak, en kompis hade köpt ett program till sin dator så han kunde sänka den via sin egen datorn via en sladd mellan bilen och datorn, tyvärr så minns han inte var programet heter :( någon som har en aning vad programet heter? MVH pixix | |
| Kan det vara BMW Carsoft 6.5? Eller har ni någon annan idé på program att sänka den med? :) | |
| Kan det vara INPA EDIABAS/INPA ? | |
| jamezz: inte en aning:P ingen som vet till 100%? :) | |
|
Jag gjorde det nyligen på en e39 med hjälp av INPA/Ediabas. Mvh DuNegro |
|
| Dunegre: Nice (Y) får bli att beställa, någon aning vart man kan beställa de? :) och är det svårt att sänka? :) klara en "normal" person det ? ;) | |
|
Köpte mina kablage från en firma i Örebro, har annonser på blocket b.la. Jag köpte på tradera och fick det för ca 500kr. Köpte det endast för att få fart på DIS och SSS/Progman, funkade utmärkt. Jag känner mig ganska normal och jag lyckades, så det är inte så svårt. Det står i programmet hur man räknar ut höjdvärderna. Mvh DuNegro |
|
| Okaj, kan det vara Länk är det allt jag behöver ? :) | |
|
Just det, dock så kan det vara väldigt instabilt med usb adapter, jag kör vi pcmcia, men helst ska man ha rätt port på datorn. Den här köpte jag: Länk Mvh DuNegro |
|
| Kan man läsa av och nolla felkoder med det där programmet? Är det som Carsoft? | |
| banan85: Ja. Även mycket bättre program än Carsoft. | |
| Okaj kör du med USB till seriell adapter och PCMCIA till seriell adapter? :) | |
|
Med alla tilläggsprogram kan man även koda och göra sådana saker, men det är inget man ger sig in på om man inte vet vad man gör. Kan även nämna att versionen av mjukvaran som brukar medfölja kablaget inte är det mest stabila, det är mer gjort för att kunna förenkla installationen, tar inte heller alla karosser, vill man avancera med inpa/ediabas så finns det bättre versioner på en väl omtalad pirat sida. Mvh DuNegro |
|
|
Jag har kört både och, men pcmcia använder jag för tillfället, och det funkar bra, har sämre erfarenheter utav usb. Mvh DuNegro |
|
| Okaj, men de enda jag ska göra är att sänka bilen och läsa felkpder :) räcker de med det som följer med i paketet du länkade ? :) | |
|
Det ska räcka. Har du inte rs232 på datorn så behöver du även en adapter. Mvh DuNegro |
|
| Hade tyvärr inte rs232 på min dator, vad är de för Adapter jag ska ha ? :) får man med program också eller ? | |
|
Heh jo det lär ju vara programvara med i paketet, antagligen en CD-skiva. Här är ett paket med USB-adapter med. Länk |
|
| Nehepp längstner i annonsen står det: OBS!! Vi säljer inga mjukvaror bara hårdvaror. | |
|
såg de jag också nu när jag kikade lite närmare.. De paketet såg ja också, men dunegro sa att de inte va så stabilt med usb adapter :S Kommer jag kunna läsa/radera felkoder och sänka min bil med usb adaptern? |
|
|
På nyare bilar är chansen större att usb adapter är mer stabilt, jag har själv dålig erfarenhet av det men vet andra som har haft större framgång med det. Det killen som säljer kablaget som BaNaN85 länkade till är samma som jag köpte av, och jag fick med mjukvara, fast det stog samma i annonsen. I vilket fall som helst så är det lätt att få tag på. Mvh DuNegro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.