|
|
|
|---|---|
|
nu har ja tröttnat på att att inte hittat någon bra bill, så ja får "modda" en som ja vill ha. har tänkte följande: en BMW E30 kaross motor BMW M5/M3 vet inte vad som är lättast att flytta över, å vilken år gång, tips mottages. hur är de med allt hjulupphägning, osv, drivlina, låda osv ja så mkt info som möjligt | |
|
Är ju en kille från Göteborg tror jag som satt en V10 i sin E30 och det verkar funka bra när man kollar på youtube. Så om jag varit dig hade jag satsat på att slänga i en sådan. |
|
| De låter ju bra mäktigt, en v10 är de någon BMW modell som har de? Vilke. I såna fall, då kär man ju behöva ta allt från den bilen, kommer trolige. Få modifiera en del och, men vilken bil de lär blie | |
NeZaN |
E30 med S38B36 motor. Mest trimvänlig om jag förstått rätt, plus att det är en billigare lösning än t.ex. en S62B49 som kostar runt 30-50k. Det skulle jag köra på iaf. Sen är det bara att turbokonvertera! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
berne, Bra BMW koll du har ;-) Han använder V10 från en M5 Länk |
|
|
Köp en e30 kaross och sänk ner en m50b25. Motorn är från 325 e36 eller 525 e34. Lär vara det billigaste alternativet. 193hk i en e30 lär röra på sig bra. Sen turbo konvertera när du ledsnar på effekten. M50 maskinen verkar även trivas bra med oöppnad motor vid konvertering. Man ska satsa på ett riktigt sprut det klarar man sig långt på. En m50 motor är sjukt billig. Kan säkert få tag på en fräsch för typ 5-6 tusen. Finns även för 2000 med men då är dem nog inte riktigt lika fräscha. /// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.