|
|
|
|---|---|
|
har en bmw 330 -01 med automat , bilen går bra men sen om jag stannat till en snabbis på macken tex och sen startar och åker så dör bilen liksom när jag gasar på i drive läget . startar då om bilen och åker i väg men bilen känns super trött och spelar ingen roll om jag gasar på så blir bilen super trött !! vad kan det vara för fel ?? har hänt ca 5-6 gånger nu senaste månaden . och rätt som det är när jag tar bilen dagen efter så går den som vanligt igen . mvh robert | |
|
Åk förbi en verkstad och ta fel koderna, kostar cirkus 400:- / Alex |
|
|
hej har nu varit inn o pluggat in och ger fel kod 65 (p0340) kommer bara till o från , visar kamaxel sensor insug som fel , får bestäla en givare o se om det är det som spökar eller andra tipps ?? mvh rovert |
|
|
Jag skulle med ha börjat med att byte den sensorn. Prova och se det borde vara den, det låter mest logiskt med tanke på din felbeskrivning. / Alex |
|
|
nu har jag bytt givaren och allt gick på ca 1100:- med oringarna var smidigt o byta och precis så som mektipset här på forumet är det , så tack för dom som tar sig tid o skriva ut dessa tipps !!!! bilen går som den ska nu efter 2 dagar i alla fall så borde vara löst nu :) mvh robert |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.