|
|
|
|---|---|
|
Hej. Det vankas nu väder för cabåkning. Besiktning står på schemat ( på torsdag) Och vad märker jag nu? Jo självklart att all el i bilen inte riktigt fungerar som den ska. Problemen; Höger halvljus fungerar inte. Ny lampa sitter i som fungerar på vänstersidan. Vänster blinkers fungerar inte. Lampan ny och fungerar på högersidan. När jag trycker ner bromsen så tänds en lampa i instrumenthuset (tror det är för dimljus bak) I färddatorn står det ALLTID att bromsljusen är sönder - Dessa fungerar perfekt. Står också ALLTID att backlampan är sönder, och även denna fungerar perfekt. Även att jag har gått EL på gymnasiet så är bil-el inte riktigt min grej. Hjälp mig nu att få min bil igenom besiktningen ;P | |
|
Det låter som det är ett jordfel, då brukar det bli sådana fenomen. mvh stefan |
|
|
Mjo, måste så vara. Men det gäller ju bara att komma fram till vad som är fel :/ Min multimeter går varm så pass mycket som jag mäter. Men kommer ändå inte fram till något. |
|
|
Misstänker att du redan vart på batteripolerna med smärgelduk, samt även där katod-kabeln går mot karossen, men jag nämner det endå... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.