|
|
|
|---|---|
|
Hej, alla glada :) Nu e det dags för nya framskärmar, nån som har några rekomendationer ang kvalitet och passform? dessa från schmiedmann är ju klart billiga men hur är passformen någon som vet? Länk eller är det orginal som gäller? är det i huvud tagen möjligt att lämna dom direkt på lack eller måste dom "passas" in först? /Magnus | |
|
Vet inte, men har du Mailat Viktor på Schmiedmann och frågat. Han har ju pulat mycket med Schmiedmann bilen och kanske kan svara dig 100%. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| jag har med köpt 2 nya framskärmar till min coupe, fast dom är hos lackeraren och har inte testat passformen än... men det återstår att se. Dom på meca sa att det var god passform. Plus att bmw köper från dom ;) | |
|
Tja, dvs du skicka på lack direkt.... du måste återkoppla hur det gick när du skruvat dit dom... nu hittade jag inga skärmar på meca till min bil men mekonomen har för dubbla priset... samma som meca? har mailat schmiedmann nu iaf o hoppas på en positivt svar... hadde ju vart nice att slippa skruva fram o tillbaka i onödan om de e bra passform från början... /M |
|
| jag måste också köpa ny framskärm snart till min kärra. finns det några lättviktsalternativ som inte kostar hutlöst mycket pengar? | |
|
Du kan inte skriva att BMW köper från MECA. Din BMW-verkstad gör det kanske men min BMW-verkstad gör det inte som jag även berättat i en annan tråd. Då jag stod vid disken kollade de lagersaldo och sa att de måste hämta hem från BMW i Tyskland eftersom det inte fanns hos BMWs svenska lager. DU kan inte generallisera hur alla gör utifrån vad du upplevt på din verkstad. BMWs orginalskärm passar fint på min cab men så kostar den ju lite mer också. I min förra tråd fick vi aldrig klarhet i om det var någon skillnad i plåttjocklek, rostskydd/grundlack eller med/utan hål för blinkers på BMWs versus eftermarknadsalternativen. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hehe, jag har med lite svårt att tro att BMW skulle köpa sina reservdelar från Meca. |
|
|
Tja, bmws framskärm kostar ca 1k mer st, så nu har jag beställt 2st icke orginal, får se hur dom passar... kommer att provmontera dessa först, vad gäller tjockleken på plåten har jag inte ens tänkt på, men jag kan ju mäta dom när dom kommer om det är av intresse... sen kommer lakeraren ändå att lacka insidan med nått så att dom skyddas på insidan mot rost så vad gör väll det, blinkershål har dom redan men vad gäller kvaliteten på grundlack är jag inte rätt man att avgöra, kanske lakeraren kommer kunna svara på det om jag frågar honnom men jag e skeptisk.... /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.