|
|
|
|---|---|
|
Hej! Känns som min låda växlar upp alldeles för tidigt. Lägger sig på högsta växeln så fort det bara går och i uppförbackar så växlar den hela tiden och är orkeslös. Ligger kvar för länge på växlen om man gasar på lite. Kollade felminnet på motor å låda. Låda 0 och motor kamaxellägesgivare bank 1 orimlig signal. Kan det vara lägesgivaren som ställer till det? Att den går på nå förinställda värden därav reducerad effekt. För ibland så gnuggar den 2-3 sekunder mer än vanligt innan den startar å det är ju typiskt positionsgivarfel...men bara ibland. Ska även byta olja å filter i lådan så fort filtret dyker upp. Mvh/Joel | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Byt givaren mot en ny original så är problemet förmodligen löst. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso! Så du tror att automatlåde problemet och givaren hör ihop? isåfall ska jag kolla imorgon om det fortfarande finns felkod lagrad i minnet. isåfall får jag beställa en ny. bank 1 föresten. Är det den vänstra? Innifrån sett. Mvh(Joel |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bank 1 passagerarsidan i bilen. cylinder 1-4.. Går inte motorn 100% ok så gör inte automaten det heller. En kamaxelsensor kan ha flera olika felbilder, tillfälliga fel vid ett specifikt varvtal, totalfel dvs funkar inte alls mm mm. så du får börja med kamaxelgivaren får man se vad det kan ge. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Då ska jag ta å beställa en ny original imorgon om felkoden nu finns kvar. Men olja å filter i lådan ska jag byta hur som helst vilket lär ju inte skada. tack för hjälpen. Mvh/Joel |
|
|
Kamaxellägessensor bytt utan resultat. Olja + filterbyte i lådan på tisdag. Dock glömt å köpa tätning till filtret. Någon som vet om det bara är en oring? Mvh/Joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.