AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
778

Angående 19" fälgar till en 535:a

Ji
4
Jimmy Carlsson
BMW 535d Touring -08
Hej!

Som nybliven BMW-ägare så undrar jag om det anses vara "fel", inkorrekt eller B att använda M3-fälgar till en 535:a? Anledningen till att jag undrar är för att jag helt enkelt tycker att de är snyggare än både M5 och M6 just till min 535 Touring.

Tack för svar!

mvh

Jimmy
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är därför du ska välja M172-fälgar istället ;)

Skämt åsido så tror jag det finns lika många uppfattningar om vad som är rätt som vad som är snyggt. Dvs, det är du som ska åka runt med bilen, du väljer. Någon "allmän" uppfattning om att det är "b" tror jag inte förekommer i någon större utsträckning även om såna åsikter säkert finns..
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Är det inte skillnad i inpressning och centrumhål mellan 3-serien fälgar och de större modellernas?

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jo det är det. Antar att TS har koll på det och tänkt använda spacers?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Inpressning brukar skilja så spacer lär behövas. Jobbigare att få på en E60-fälg på en E90... Centrumhålet är detsamma, det är bara E39 som av någon anledning fått ett större nav...Alla andra modeller sedan åtminstonde 80-talet har samma navdiameter, dvs 72,5 mm.

Personligen har jag lite svårt för 3-seriefälgar på en 5-serie och tvärtom men självklart ska man ha de fälgar man själv gillar. Kör själv på M6-fälgar på min E61 (och dom fanns ju även till M5...) och nummer två på min lista var M172 sin Anders nämner ovan.

___
//Ulf
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Personligen förstår jag inte varför man inte konstruerar även 3-serien med samma inpressning som de andra. Det måste ju vara lätt när man byter modell.

Något jag har läst mig till är att man tappar motorkraft ner i gatan när man använder spacers. Jag har missat att förstå varför men det blir visst så.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Ji
4
Jimmy Carlsson
BMW 535d Touring -08
Tack för era åsikter!

Det lutar åt 19" M172..
Finns det något negativt med att använda 13mm spacers som går åt för att ha 275 30 däck där bak?

mvh

Jimmy
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

12-15mm spacer är rekomenderat bak för att få M172 att passa bra på E61.

Jag har ET17 bak på mina och det motsvarar ju en M172 med en spacer på 15mm eftersom den fälgen har ET32 och det är ganska lagom Länk

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.