AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.778

Byta tyg till läder på egen hand?

An
75
Andu
118d -10
Bilen är 118d. dom är tygklädsel. Jag vill byta till läder! Jag frågade säljaren o han sa att det blir BETYDLIGT dyrt, ca 50 000 kr. Jag kunde inte tro.. men tveksam. Jag skulle aldrig köpa sånt.

Nu vill jag försöka hitta tips och D.I.Y samt färdigsydda läderstolar

Jag undrar om någon som vet hur det går till att byta? Jag vill gärna ta ett titt nånstans hemsida, liksom Länk
Men jag gillar inte där det ser ut som fusk skinn.

Jag vill ha ungefärligt likande som Läder Lemon på BMWs hemsida, gå till konfiguration och välja Läder Lemon. där finns blandade svart och gräddevit.

Var kan jag hitta det alt billigare?
Läderkvalité varierar mkt. Var noggrann!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Går det inte att hitta en bil med skinn direkt? Som jag tolkar det har du ju inte köpt bilen än?

Är inte det enklast och kanske också minst problem dagen du ska sälja?

Andu
118d -10
Jag har inte köpt ännu, men ska köpa en demobil med massa utrustningar i helg. Jag ville kolla upp om det finns möjlighet att montera själv. Det var av flera skäl, för jag vill bilen ska va trimmad sen efter garantin gått ut, och den billigare än nykommande bilar i sept. Tyvärr blir det ca 300tkr. Glöm det.

50 000 kr var det eftermontering som kostar pengar.

Jag hittade en bra sida, som man kan montera klädselstolar. Länk
Skönt att det finns info hur man monterar!

turbo4ever
Ja jag håller med! Ja absolut. Jag vill ha kvalité som jag har råd till.
Jag ska aldrig beställa det genom onlineshop där länken som jag visade.

Greller
Ja, om jag har fått en riktig bra info och instruktion om hur man monterar. Jag har varit med om det. Och vet hur det går till, men aldrig de nya bilarna, pga el-stolar och första skruvar :D
jag är bra på typ justeringar och stylings. VIKTIGT är att det ska finnas jättebra info o instruktion. Jag vet inte vad som finns under o uti förarstolen. Vart ska jag börja skruva först loss :)

Nästa steg är:
Var kan jag hitta bra läderklädsel som butiker/onlineshop? Tips? (Jag måste först titta på dom ju o känna på om det ser riktigt-bra-kvalité ut!)
Jag undrar om man kan beställa läderklädsel från BMW?? Ja kan tänka mig att prislappen ligger runt 15 tkr till som jag har råd.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Att byta hela stolarna kan ju vara ett alternativ. Håll utkik här tex: Länk
An
75
Andu
118d -10
Ja såklart, hela stolarna som ska bytas ut, ev. interiörer behövs byta t.ex sidorna av dörrarna och vissa ställe också.
Bakre delen är mkt lättare, men förar- och passagerstolen är svårt att monteras ju. Pga säkerhet och så (?) jag måste undersöka närmare det. Jag vill inte kamma över huvudet för enkelhets skull

Jag tänkte att köpa dom beg från skrotfirmor men nja. Det känns lite skabbigt. Tänk lite om den varit i olyckan och blodstänk... :D

Jag ska kolla med tyska sidor om de har bra. Jag får se.

Kom med mer tips! :)

PS. detta forum är helt underbart! :)
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Kanske dessa? Länk

An
75
Andu
118d -10
Wow! Men E81? Är det inte E87... Cyklar jag ute va? :)
Det är så sjukt "billigt" - för det ingår sidorna av dörrarna också.
Fattar inte varför de var 50 tkr hos BMW.

Jag hittade nyss också, Länk

Najs. Jag får leta efter mer... ja jag är i tryggheten nu. Jag köper bilen. Ja! :D

We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
E81 är väl 3-dörrars, tror jag.

An
75
Andu
118d -10
Länk (Egen hemsidan, istället för ebay)
Det verkar va perfekt!
Man kan ha önskemål också.
250-480 kr per m2. Det blir ca 5000-8000 kr för hela, ren gissningslek.

Jag hoppas att jag åker till Tyskland under sommaren så kan jag shoppa loss bilsaker och AUTOBAHN med fartfyllda bilen!
Hoppas att jag kan besöka seatstyle-butiken i Berlin.
:)
An
75
Andu
118d -10
Ja ok... uhmm.. måste kolla upp med 5dörrars hur det ser ut bakdelen. BMW:s konfigurator visar bara sig (på bilden) att det är främre delen, ingen bakre.

Vet någon hur bakre delen ser ut? Liknande som främre dörrars sidor?

Men tack så mkt för tips! :)
An
75
Andu
118d -10
Länk

Dom finns på schmiedmann som jag har fått email från dom. Jag är inte förtjusad i det för det är S-logo på dom och läder är inte original.

Jag föredrar o lutar mig åt tyska sidan ;)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ta kontakt med bilskrotar i Sverige eller Tysklamd och köp en beg. original inredning
An
75
Andu
118d -10
Ja möjligtvis.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.