|
|
|
|---|---|
|
Min 750 ia, 95 betedde sig mycket konstigt idag. Kändes först som ett vanligt "soppeknas" men då jag endast tappade farten, o motorn gick normalt kände jag att det var nåt fel med gasen. Det gick att backa som vanligt, dock ej med gasen som hjälp, utan bara "av sig själv" som en vanlig automatare.I driven var den först helt död, gick sakta framåt i 2, 3, o 4.Provade att starta om den flera gånger, tog av batterikablarna, kollade säkringarna. Men inget av detta hjälpte, dock efter en liten bits körning drev den även i driven. Men fortfarande utan gas. Fick bli bogserad hem. Vad kan ha hänt? | |
|
Det lyser ingen varningslampa av något slag, t ex EML? Det finns några olika fel på den serien. Det kan vara automatlådefel(verkar det som den växlar "trögt" eller så?), den elektroniska gasspjällspotentiometern eller något annat. Vart i Skåne håller du hus? Kan vara enklast att ta bilen till en verkstad för felkodsavläsning med rätt datautrustning. www.nfs.nu är duktiga i Malmö t ex, på bmw.se hittar du flera verkstäder. Mvh Asken |
|
|
Ingen varningslampa har lyst, väldigt konstigt egentligen. Kanske lite trögare än normalt att få i de olika lägena.Har tänkt kontakta en verkstad jag känner, o få den uppkopplad för felsökning.Men hade ju helt klart känts jättebra om man kunde kommit fram till något själv. Inte minst för plånboken. Den har rullat 27 000 mil, o bara varit till glädje hittills.Så någon gång ska väl vara den första med strul.Bor nära ystad. Är mycket tacksam för fler tips o ideer! m.v.h nella. |
|
| Reagerar den på gasen? Annars är det ju lämpligt att kolla av gasvajern till en början :) | |
|
Ingen gaswire på e38 750 ;) Däremot en potetiometer som sitter i anslutning till gaspedalen, denna kommunicerar i sin tur med EML som sköter signalerna till bla gasspjällen. Min EML la av med resultat att det inte gick att gasa, bilen gick endast på tomgång. Skulle tro att det är din EML box som jäklas, alternativt potentiometern. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.