|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Jag har köpt en usb/sd adapter och har fått lite problem. Produkten är en Länk Jag har kopplat in den enligt instruktionerna samt även kollat alla format och filsystem etc. Jag tror däremot problemet ligger i inkopplingen. Den svarta dosan ska kopplas in på befintlig cdväxlarplats samt ska det anslutas 4 st kablar till den "stora" dosan. I-bus, jord, 12v (15) samt 12v(30). Dessa är anslutna till respektive pin, alltså 5,7,9 och 15. Jag har även kontrollerat så anslutningarna är kontaktbara och anslutna korrekt. Problemet: När jag ansluter själva boxen till sladden händer inget. Den röda "power"lampan lyser inte. Radion hittar givetvis inte heller någon enhet. "No disc" är allt som visas. Det andra lustiga problemet är att när jag ansluter boxen utan att ha nyckeln i tändningslåset så börjar radion att spela samt att tripmätartavlan lyses upp. Detta får mig att misstänka en kortsluten koppling förstås. Min fråga gäller då om 12v(15) och 12v(30) har något med det att göra? Kan det vara att det ska jordas på annan plats än pin 15? Finns det någon som har installerat något snarlikt i sin Business PH8060rds är jag oerhört tacksam för alla tips och förslag. Med vänliga hälsningar Thomas P.S. Jag har givetvis kontaktat försäljaren som inte visar något större intresse att bistå med problemet. D.S. | |
| Hej. Jag har samma problem exakt och håller på att försöka lösa det genom att ringa till olika ställen. Vi kanske kan hjälpa varandra. Har du fått nån hjälp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.