|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man kan få tag i en skruv/bult M10 längd 150 mm? Skulle byta generator på min E36. Har en Valeo generator. Tog av den som satt i bilen, såg att på det nedre fästet sitter där en hylsa med gängor i men i min nya generator är där inga gängor där. Tänkte sätta i en längre bult bara och spänna ihop det med en mutter men verkar svårt att hitta så långa M10. Kan det funka med gängstav annars tror ni? | |
|
Eller längre än 150 mm |
|
| Skroten. Returbilen.se | |
| Länk | |
|
Dom säljer väl endast till företag? |
|
|
Sieverts har butik i Stockholm där alla kan handla, men det är ju en bit att åka. Du får ringa och höra om du kan handla på postorder. |
|
|
Tror ni det funkar med en gängstav/stång och bara spänna med muttrar? Borde väl funka tycker jag. |
|
| Funkar lika bra som en skruv. | |
|
Jag testar med en gängstav. Borde fan hålla. Verkar omöjligt att hitta en sån bult. |
|
| Se till att få rätt seghet bara! | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
M10x150 skruv finns både hos BMW och Swedol. Swedol har självplock på det mesta, men vet ej om denna skruvsort ingår i deras självplockningssortiment (dumt att behöva köpa en ask om 50 st). Så absolut enklast är att knalla in hos BMW med nedanstående reservdelsnummer eller be om den skruv som saknas till den generatorinfästning. Swedol har art.nr VT-51152 BMW har reservdelsnummer 07 11 9 904 677 Länk |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
TuvaLisa : Vad blev lösningen? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.