AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
727

Bmw 523 -97. Bensinpumpstrubbel. Blir galen

PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
Tja.

Jag håller på att bli galen. Min bmw vart cepe för ett tag sen o ville inte gå igång. Konstaterade att bensinpumpen inte gick. mätte på kablarna och där fanns spänning så därför köpte jag en ny pump. Stoppade i den o bilen fungerade. Ett halvår senare hände samma sak. Som tur väl var hade jag kvar den gamla pumpen så jag la i den o då gick bilen igång igen. Nu händer det typ sådär en gång i veckan att bilen bara stannar och då byter jag bara pump till den jag plockade ut föregående gång. Det är helt sjukt. Varför blir det så tror ni?
Känns som det inte är själva pumpen kanske, utan mera något i kablaget ovanför tankarmaturen osv. Varje gång du byter och rör på kablaget funkar det, prova att bara röra kablaget utan att öppna tanken nästa gång. Pumpen går att höra innan du startar, den pumpar i några sekunder när du vrider på tändningen, och stoppar sedan. När motorn startats går pumpen igen, men då kan man inte höra detta. Möjligen med stetoskop eller mejsel i örat direkt mot tankarmaturen där bak, är man två så bör det gå att lyssna sig till detta.

FP
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jag bytte också bränslepump av samma anledning men problemet var tillbaks efter 1 dag.
För min del var det kablarna som går genom bränslenivågivaren till pumpen som var av. Jag bytte givare och så fungerade allt.

___

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.