AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.867

Betalning av vägtrafikskatt.

Sida 2 av 2
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Inkasso avgiften till fogden 5-600.- läggs ju bara på skulden så det får du väl
tillbaka men man måste förnya ärendet med jämna mellanrum så skuldberget växer, har för mig det är något sådant.
Verdi
Om de har så taskig ekonomi att de inte har råd så räknas det väl som en god gärning att betala... I bilsammanhang är ju 2000:- väldigt lite.

Eller är du kanske snål, Roffa? ;)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Har man så taskig ekonomi är väl inte en penningslukande lyxartikel (även kallat bil) något man ska tömma pengar på? ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Lurigt att tänka så, Verdi - 2000 spänn är alltid precis 2000 spänn. Oavsett om man handlar på Porsche Center eller Willys :D!
Verdi
Dr Bilfåne,
Exakt. :) Men det är sådana argument man använder för att försvara stor motor och hög förbrukning.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Verdi: Fast då betalar man ju för att ha kul. Att betala för någon annan är kanske inte lika kul. Eller? :-)

_
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Verdis kommentar bottnar nog i att han blev kalla Joakim von Anka i en annan tråd och fann denna tråd som ett passande tillfälle att ge igen...

Men varför säger man inte det då? :)

Grelle,
Delvis. Och delvis pga av att jag har empati och inte bara tänker på mig själv. Är grabben så fattig så skulle jag inte orka bråka så mycket över futtiga 2000:-.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Verdi, missförstå mig rätt. Jag har inget emot lite munhuggande, ville bara förklara för dem som inte hängt med i alla svängarna.

Och för att fortsätta munhuggandet: Delvis my ass, jag tror du menar helvis! =) (Om ni ursäktar franskan.)

esadh
523iA -97
Verdi: För att man i hela Sverige slåss hårt för att slippa lära sig hantera språket och formulera sig bra? :-)

_
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Känns som denna tråd börjar spåra ut.

Inlägg nummer två i denna tråd beskriver exakt på rätt sätt rättsläget. Transportstyrelsen vill ha sina pengar på det sätt regelverket är satt. Om du upprättar ett avtal utanför detta bryr sig inte TS om detta utan du får själv kräva din avtalspart att uppfylla sin del av avtalet

Mats
BMW CS #5847
Roffa1
Har nu fått kvitto på att skatten är betalad den 31/5-2011. Då var den saken ur världen;-)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Tålamod är en underskattad parameter i ett skuldbeläggandescenario. :-)

_
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.