|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte ett Dension kit till min bil av denna modell: Länk Kollade på densions hemsida och till E39 2000-2003 med 16:9 skulle man ha 40pin anslutning. Jag har en 2001 facelift. (äldre skulle ha en 17pin runda stift) Beställde grejerna och igår när jag skulle montera det så upptäckte jag att jag hade verken 17 eller 40pin bak på min huvudenhet. Jag hade en blå och en vit kontakt som hade 12pin var, alltså totalt 24pin. Någon annan som vart utför det här också eller vet hur dom tänkt? Mvh Björn | |
|
Jag antar att denna sitter någon annanstans, men var? För jag hittar ingen navi på nätet heller med 40pin anslutning bak. Någon? |
|
| Du kollar på fel burk - låter som du är på TV-modulen. | |
| Du skall kontaktera den till din radiomodul. Sitter innanför vänster bakskärm på sedaner och under golvet bak på touringar. | |
|
Tack Kane! Hittade den, det tråkiga var att jag hade den gamla runda kontakten :( Kollade denna länken innan jag beställde: Länk Har ju en 2001;a så trodde jag skulle ha en 40pin men det är 17pin. Får se om det går att byta, beställde från ebay. |
|
| fått ordning på de? är också sugen:) ta gärna ngn bild så man kan kolla vilken kontakt man har och var den sitter | |
|
Den var först årsmodell 2002 av E39 som fick 40-pinnarn |
|
|
Är det modellår i from av bilar tillverkade från 2001/09, eller menar du bilar som är tillverkade 2002 och framåt? Är nyfiken för egen del då vår är tillverkad 2001/10 Mvh Martin |
|
|
Modellår 2002 (bilar tillverkade från 2001/09) Men att kolla vilka stift man har är ju givetvis det bästa. Man skulle väl kunna säga som så att har du kromringarna runt instrumenthuset original så har du 40-pin/plattastift. (mig veterligen kom ringarna i samband med 02:orna. likaså nya ratten.) |
|
|
Ok, då är det nog bäst att jag kolla min... har nämligen inga kromringar runt intrumenthuset på min och om ratten är av gammal sort eller ny har jag ingen aning om.. .har en "710 M Leather steering wheel" som det står i utrustningslistan...skön ratt förvisso :) Mvh Martin |
|
|
Nya M-ratten Länk |
|
|
Ja, exakt en sån ratt jag har! Mvh Martin |
|
|
Skumt.. Kan ju vara bytt eller så har jag fel. Trodde ratten och ringarna kom samtidigt. |
|
|
Ratten är att org från fabrik på vår... Är ju med på utrustningslistan, plus att jag är andra ägare på bilen och den första ägaren är bekant till familjen så jag har ganska bra koll på historiken. Men när det gäller kromringarna så kan ju dessa ingått i nåt paket kanske? För vår bil är annars en så kallad tomhylsa... Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.