AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.677

Byta batteri i nyckel E46

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Hur byter man batteri i nyckeln till en E46? Och vilket batteri ska det vara i?

Tacksam för svar..
På baksidan sitter det en plast bit som du får ta av. Innanför 2 stycken små stjärn skruvar. Sen är du inne. Kommer inte ihåg vilket batteri det var, men köpte mitt i en ur affär här i stan (Landskrona)
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
I min e46 nyckel är det upladdningsbart batteri (enligt bruksanvisningen i alla fall). Man ska därför köra växla mellan båda nycklarna då och då - så inte bara den ena nyckeln laddas hela tiden. Ta andra-nyckeln på en långtur då och då. Men å andra sidan kan ju även laddningsbara batterier behöva bytas men inte lika ofta.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Tack för svar, får kolla med BMW vilket batteri det ska vara.

325cabrio: Jo, såg det i manualen men det står också att batteriet någon gång tar slut. Och jag har bara en nyckel :S
Ni
966
Nip
320i-04
Har man problem med att nyckeln inte fungerar som fjärr så är väl ackumulatorn förbrukad, typ som alla laddningsbara grejer till slut tar så lite laddning att det inte gör jobbet. Memory-effekten som det blir med saker som laddas precis hela tiden, verkar fulladdat men har ingen kraft kvar.

Om det nu inte är mottagaren som vad jag läst haft problem med att ta in vatten från taket och går sönder.

Jag skulle köpt en extra ny nyckel och testa, för att ha en extra nyckel inte minst.

Och skulle se till att de andra nycklarna som finns initierade i bilen tas bort, så inte de på drift kan användas i bilen. Kostar en tusing att få dom att göra det men då vet du att bara nycklar du faktist ha koll på fungerar.
Visa användare
126
Blomster
318d Touring E91 -11

Det är väl uppladdningsbart batteri men som alla sådana batterier tar dom slut...

Jag böt själv på min men det är inte helt lätt. Man måste först och främst typ skära/böja upp nyckeln för att sedan se att skiten är meckig att få igen när väl batteriet är bytt. Nej, om du har råd, KÖP NY nyckel från BMW eller om du har tid och lust ge dig på att byta själv. Det är inte svårt, bara pilligt.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Har på Att göra-listan att köpa en till nyckel och spärra dom andra uttagna som nämns ovan. Så jag får väl göra det nu då :)

Tack för alla svar !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.