AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.669

e36 automat växellåda slirar - tips på vad det kan vara?

xd
17
xd0
BMW 320iA (e36) - 1992
Tjena,

Jag har en bmw e36 320 - 1992 automat. Växellådan slirar på 1:a, 2:a och lite på 3:e växeln.

Det är inget nämnvärt problem om man inte drar på lite, kör man lugnt märker man inte av det mycket. Jag har bytt oljan i växellådan men det blev ingen skillnad.

Det konstiga är dock att bilen endast gått runt 12 500 mil så det borde väl inte ha dykt upp redan?

Vad kan det tänkas vara för fel? är det något som går att renovera/fixa eller behöver man byta växellådan?

Tacksam för svar.
xd
17
xd0
BMW 320iA (e36) - 1992
Ingen som har något tips eller någon idé?
xd
17
xd0
BMW 320iA (e36) - 1992
Det kan tilläggas också att det är tre tidigare ägare varav dessa inom en familj som servade bilen väl under användning.

När jag köpte den hade den stått ett par år oanvänd, så det första som gjordes var att byta växellådsoljan då den slirade i växellådan vid köp. Kan det tänkas att man behöver byta oljan ytterligare en gång?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
jag har inget bra svar, men man kan sällan laga nått genom att byta olja när problemet redan finns.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
bor du i stockholmsområdet kan du hämta en låda här, den har gått 15" mil och fungerade utmärkt när den plockades ur för 2 veckor sen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.