|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som vet var man hittar säkringen till dimljusen fram på en E90 ? Vill rycka den inför besiktning eftersom jag misstänker att ena dimljuset är lite för högt. Har tittat i handskfacket bland alla andra säkringar, men där finns den inte. Förslag ? Dex | |
| Finns ingen säkring till de främre dimljusen. De, likt all annan belysning, är direktkopplat till fotutrymmesmodulen, den enhet som har hand om all belysning i bilen. | |
|
så pass...tack för ditt svar! men vet du var fotutrymmesmodulen sitter då ? borde väl gå att rycka någon kabel där för att släcka dimljusen och komma igenom besiktningen ? Dexmex |
|
|
Jag har nyligen kopplat ur anslutningarna till dimljusen i kontaktdonen som sitter på fotutrymmesmodulen och det är inget jag rekommenderar till en amatör. Dessutom kommer du få en felindikation. Det är enklare att ställa ner ljusbilden på dimljusen. Det är en justerskruv som vid sidan om dimljuset. Titta på dimljuset framifrån och du det den 2 cm från dimljuset mot bilen mitt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.