AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
595

Montering av sidoblinkers.

xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Hej.

Jag har mindre panik. Måste nämligen montera sidoblinkers på en e36:a coupe innan tisdag då ja skall besiktigta.

Hur skall jag lättast göra?
Jag har köpt blinkersglasen men inte lamphållare eller sladdar.
Finns det för-dragna sladdar tro ?
Hur skall jag göra hål i skärmen?
Hur gjorde ni hål?

Väldigt tacksam för atta svar och tips.

Hls Andreas.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Vad jag har hört så ska det finnas uttag för sidoblinkers. De ska finnas nere till vänster där man har fötterna. Annars så e det många som bryggar från framblinkersen. Hör med bmw där du bor. Dom kan det nog bättre.. lycka till! mvh Daniel

Finns på icq: 60288954
xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Jeppz..

Jag skall kolla om jag hittar några trådar nere vid fötterna.

Fler tips önskas....

Hls Andreas
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det verkar som kablarna oftast är uppfästa bakom högtalarna vid fötterna. Lossa dem och kolla.

Mvh
loqman
Hej!

Du om bmw säger att kablar redan är dragna så behöver det inte vara så.
Jag hade samma problem och då vände jag mig till Molin bil och mekanikern sa 99,99 % så finns det redan draget. "smile" och resten kan du gissa.

Det enklaste är att du drar från framblinkersen och när du borrar hål så se till att rost skydda för det tar cirka en vecka för rosten att tränga fram(om det är vinter).
Och köp riktiga kablar alltså Orginalet annars blir det fult i motorrummet.

Du kommer att klara det.
xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
logman;

Hur gjorde du hålet plåten?
För det skall väl vara ett rektangulärt hål?

Vet någon ungefär var blinkersarna sitter? Mått osv?
Hur stort skall hålet vara?

Tack på förhand.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För att få ett rektangulärt hål kan man borra flera små typ 5 mm hål runt om i en rektangel några mm från kanten där blinkersen skall sitta. Sedan tar man en liten fin fil och filar försiktigt till exakta mått.

Är man någerlunda händig så kommer detta att se nästan fabriksgjort ut. Så bra blev det i alla fall på min 735.

Men som sagt är det viktigt att rostskydda efteråt. Jag lade ett par lager zink och därefter flera lager färg, och då kommer det inte börja rosta.
X.
Annars kan man dra kablar försiktigt bakom dörren, fram alldeles vid listen och sen sätter man dit blinkersar strax intill med dubbelhäftande tejpkuddar och besiktigar. Sen plockar man bort dem efteråt.
xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Vågar man borra rätt in i plåten när den sitter på plats tro?

Jag vet ungefär var blinkersen skall sitta. Vet exakta mått imorn men kan det finnas något bakom som man kan skada?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.