AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.897

köpa e30 cab

ji
224
jim 330 touring
BMW 118D F20 M-utrustad
någon som vet något om denna..
Länk

antagligen import från danmark
är pris för högt
är det m3 fälgar
är caben dyrare i försäkring en en vanlig e30

there can be only one
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Inte mycket som stämmer i den annonsen, och nej det är inte m3-fälgar. Bara annonstexten gör att jag skulle hålla mig långt borta från den bilen.

Mvh Henrik
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tror en fin e30 cab kommer få ett visst samlarvärde.

Men då ska de vara nära originalskick och med rätt motor.
Så jag skulle leta visare. För 50' ska du kunna få en mer korrekt bil som blir en säkrare investering.
Det är svårt att hitta en E30-cab i bra originalskick idag. Jag skulle nog inte avskriva bilen i annonsen utan att först ha tittat på den. När det gäller försäkringen får du ringa ett försäkringsbolag och fråga. Min 325:a är inte speciellt dyr att försäkra.
Hej!

E30 cab är roliga bilar - har själv haft en - men en E36 är så mycket mer bil, typ.

Har du ändå bestämt dig för en E30, så skulle i alla fall jag satsa mina pengar på en bil i så mycket originalskick som möjligt...
Som "Jörgen L" säger, det börjar bli svårt att hitta fina originalbilar.

För egen del går dessutom bilar med hardtop bort, då man nog kan räkna med att den bilen gått året runt.

/Magnus, BMW CS # 07317

Den Gröne: Länk
Visa användare
16
albin422
Mercedes-benz C220 CDI - 09
Okej, tack för alla svar (det är egentligen jag som ska ha bilen, dvs sonen). Vi var i alla fall och tittade på den, otroligt fin även om det originala skicket inte fanns där. Här kommer lite mera information om bilen.

Bilen kommer ursprungligen från Spanien, plockades hem till Sverige 2009 som "egen ägodel", efter att ha bott här tillräckligt länge om jag förstod det rätt. Bilen har sedan ägts av en entusiastisk far som olyckligtvis fick en ryggskada och inte längre kunde köra bilen. Hans son skulle ta över bilen men det gick inte för sig pga studier etc.

Kvitto fanns på det mesta, då allt i princip gjort på BMWverkstäder eller hos schmiedmann. Inga små summor heller på de köpta delarna.
Det som inte stämde överens med annonsen dock var m3 fälgarna, även bromsskivorna då m3 har 5bultat och inte 4, eller? Stålomspunna bromsslangar var det inte heller.
Avgassystemet skulle vara rostfritt men det var bara ljuddämparen och grenröret.
Utöver det såg allt ut att vara i sin ordning, gick som en klocka, inget glapp, vibrationer eller sådant.

Påkostad, utomordentligt skick men är den värd pengarna?

Inget är ju värt mer än vad en köpare är beredd att betala, heter det visst...
Bry dig inte om allt M3-jox...det blir ingen M3 ändå!
Är den intagen som flyttgods finns det väl "inga" avgaskrav vid besiktning - en klar fördel, enligt mig. Har själv bl.a. en Compact -94 som endast har max 4,5 Co som krav, den togs in som flyttgods från Frankrike :-)
Jag köper hellre en bil som rullat i Spanien än en en som harvat i ett välsaltat Sverige sedan ny.
Känns det rätt för dig, så är det väl bara att handla?!
Lägg ett bud, vettja!

/Magnus, BMW CS # 07317

Den Gröne: Länk
Go
45
Gofrallan
320Ci -01
Porsche 997.2 4S -09
Mini Cooper S -12
Range Rover Sport -11
Hade själv (nåja hustrun) en 325iM -87 i över tio år. Tycker personligen att en original är mkt snyggare o en bättre investering på sikt. 87-89 rostar brutalt o där slutar det roliga. En spanienbil från 91 känns onekligen tryggare på den punkten.

E30 är inte sämre än andra BMW, det är mest framvagns- o bromsproblem o silentblock. Kolla om den läcker olja mellan låda o motor eller vid packboxen bak på lådan.

Pruta lite så har du en trevlig bil
Visa användare
17
E30_M_tech_2
Bmw 325i -89 o Citroen Saxo Vts -00
alltså kom igen !

är det inte ingen som märkt att det är inte M-paket ( m-tech ) ?

det vet vi alla det är inte en m3. tror killen menar det är m paket ( m-tech )

men vafan... det är inte m-tech heller.... ända som är M på den bilen är ratten o växelspaken. bilen är fint skick.. man ser dom har lagt ner en hel del.

det jag stör mig på folk skriver i annonser att det är M paket eller m3 osv...

frågan är om det dom som har blivit blåsta att det är M- paket eller dom vill blåsa folk ?
DA
245
DANIEL.KARLSSON
318d Touring -10
X3 3.0i-04
523iT-00
850ia-91
850ia-90
320icab-91
2002turbo-74
M2-75
2002tii-73
2000touring-72
2002-75 2st
2002-69
2.5 liters chippad till 211hk, låter trovärdigt
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
ser ganska fin ut men jag skulle aldrig köpa den efter det intryck som ägare och historik innebär. jag har kikat mycket på e30 cab och det går att hitta mycket bättre exemplar om man vill gå upp i den prisgruppen.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Roger T, är det en 325:a?

Finns den på annons i så fall?
Nej, det är en 320i. Tror inte att det fanns 325or 1993
// Roger 070-8186355

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.