AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.238

finansiering av importbil!?!

Hello

Tänkte bara höra om man kan få lite tips på finansiering?
Hur har ni finansierat era importbilar?
Vilka banker ger bra räntor?

Tacksam för snabbt svar... bilen ska förhoppningsvis hämtas nästa vecka! :)
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Swedbank medlemslån på min E65! Bästa räntan jag kunde hitta när jag köpte den i augusti förra året.
Jag har också medlemslån. Det ger den bästa räntan du kan få på ett lån utan säkerhet.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad ligger en sådan ränta på idag?

___
//Ulf
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
6.10 har jag hos swedbank.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med vad innebär då "medlemslån"? Det är ju samma ränta jag fick på ett vanligt "Enkla lånet" hos SEB som jag tog temporärt när jag köpte ny bil innan jag sålt min gamla.

___
//Ulf
Var det ett lån utan säkerhet då Ulf? Av alla dem olika låneformerna jag undersökte för den aktuella summan så var ett medlemslån det mest förmånliga för min del iaf.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jo, det är ett lån utan säkerthet dock så sätts ju räntan individuellt inom ett visst intervall.

Då jag inte visste vad medlemslån var så kollade jag upp på SEB och det finns där också med räntan 5,94% medan Enkla lånet som jag har kan ge en ränta från 5,94 till ca. 13% beroende på de individuella förutsättningarna.

Jag hade också tjänat några procent på ett medlemslån då jag är medlem i två av de organisationer som är på deras lista men då det inte rör sig om några större pengar och bara på kort tid så får det vara den här gången.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.