AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
34.951

kungens M5a?

Sida 3 av 4
Bm
2
Bmwm5m5
M5 E39 -00
Nu lyfter jag upp tråden igen :) Jag har ägt Kungens gamla M5 E39 i två år nu och har inte haft ett enda problem med bilen, den går som en dröm!! För er som undrat vilken färg det är så är det en Avusblå. linkan81 bilen har bara två pyttesmå rostställen så det är ingen idé att överdriva.. Och några metallflisor fanns inte i oljan. Har bytat olja och såg inga metallflisor.
Varför känns det som att det kommer komma ut en annons på denna bil för? När du gör en trådlyft på den och försöker försköna allt. Jag har varit och kollat på många M5:or, och denna har vart i absolut sämsta skick. Visst felen kan vara åtgärda och det kan ha gjorts en motorsköljning, för det såg rent ut sagt förjävligt ut när jag drog upp oljestickan. Men så länge du är nöjd med bilen så är det ju bra:-) Det var iallafall inget för mig!
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Linkan, Vad köpte du för M5a? Eller kollar du runt än?
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Länk

Varför finns inte dina andra bilar på garaget? hade varit kul med ett gruppfoto:-)

ja
201
janne86
Linkan, du har glömt skriva du har en M6 med.
Fast det va Alexander Bards gamla
Janne...Det var polaren som skulle ha en M5:a igen. Han köpte min gamla förut och hade den ett,sen sålde han den och ångrade sig. Det hela slutade att han fick tag på ägarn till sin gamla M5:a och köpte tillbaka den bilen:-)
Haha ja jag vill ju inte skryta och göra alla avundsjuka på att Bard har gnidit sina skinkor på min skinnklädsel;-)
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
fyfan för bögen bard...dock var kungens M5a mycket snygg! tycker du ska behålla den =)
ja
201
janne86
Haha vart fel Linkan, va ju till Bmwm5m5 jag mena att han glömt skriva han har Bards M6 till dom han säger han har
Ut med dom på garaget med Bmwm5m5, trevligt ha en M5 från 2013 och en M3 CSL och en E39 m5
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
kanske är en mytoman då?
Bm
2
Bmwm5m5
M5 E39 -00
Nejdå har inga alls planer för att sälja bilen linkan81. Anledningen att jag lyfte tråden var bara för att jag ville berätta att jag äger bilen för det var några stycken som undra om någon hade info om bilen. Förstår ärligt talat inte hur du kan se den i dåligt skick. Visst den har en två inte så stora skrapmärken och det är i princip det enda men det gör inte den till dåligt skick. Motorn och allt annat har funkat super i lite över 2 år nu som jag har ägt den.
Hm...BMWm5m5, får man fråga vad du fick för din M5 F10 resp M3 E46 CSL nu när du tydligen sålt de? Gick väldigt fort, för du hade väl de i din ägo för bara 2-3 dagar sedan?
M3
1.024
M34ever

Dawwe

Nja det vart nog mera som jag misstänkte att de bara fanns som affischer:-)

M34: Inte helt osannolikt, för att inte säga högst troligt. Min "fråga" är ju en aning provocerande...Blir inte förvånad om jag får mothugg nu när jag "uppdaterat min bilpark" :)
ja
201
janne86
Trevlig och kul bilpark Dawwe!
Fast 2st 3.2 E36? En i reserv?
Mja...Snarare som så att "Nr 1 blev inte klar i tid (pga problem att hitta en verkstad som kan åta sig att plocka ner hela bakvagnen, byta ALLA bussningar, blästra lacka osv. Skulle gjorts i vintras med verkstaden hann aldrig ta in bilen, men i vinter måste det ske...) o då jag ville åka cab till sommaren 2012, därför inhandlades nr 2". Nr 1 skall bli klar till nästa år, kommer behålla båda bilarna :). Nr 1 genomgår en "idiotrenovering". Nr 2 var i utsökt skick vid inköp, ett skick som bättrats på i vanlig ordning. Nr 2: Länk
Nr 1 köptes 2011, plockades ner i "molekyler" omgående...Lite bilder: Länk Länk .
M3
1.024
M34ever

Dawwe

Den där cabben måste vara individual eller?

M3
1.024
M34ever

Dawwe

Plastmattorna däremot såg inte så jävla individual ut släng dem och in med riktiga mattor. "skärpning" :-)

El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Var och tittade på den bilen,65 mil enkel resa. Växellådan i min 530d började krångla på vägen ner. Ett byte var tänkt. Tittade på bilen i 6 minuter,provkörde aldrig och åkte hem med krånglade växellåda. Säger det något om skicket?
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
dawwe

hur fanken har du fått den sandbeiga inredningen o se så fräsh ut?

ser ju ut som ny :)
M34: Original "velour" mattor ligger under gummimattorna (som oxå är BMW original...). Beige-a mattor blir snabbt smutsiga, därav gummimattorna. Bilen är mycket riktigt en "Individual" (lack+inredning), dessutom nästan fullutrustad, saknas nån enstaka pryl, listan kan fås via Länk , VIN är EX46397

Patrik E: Inredningen var fin från början. Bättrades på med en ordentlig rengöring plus "komplett lädervård" med produkter från "Colorlock".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.