|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag tycker ändå kuriosan är väldigt trevlig. Tänk att Kungen, Silvia och dessutom barnen färdats i den. Mvh Philip |
|
Lasse Karlsson |
Personligen skulle jag aldrig köpa bilen, då jag vet att knugen haft den! Varför skulle han ha koll på bilar, då han inte har koll på nånting överhuvud taget! HA DET! modolasse |
|
Koll har han genom sitt tjänstefolk , som du och jag och resten av svenska folket avlönar. |
|
|
Koll och koll... Var det inte kungen som åkte runt med körförbud pga utebliven besiktning. Vet inte om det var i M5:an. |
|
|
Länk Menar inte att bilen behöver vara misskött för det. |
|
| I am an robot, så sjunger kungens lakejer........ | |
| Är det inne nu, att vara negativt inställd mot kungen? Trist utveckling tycker jag... men medierna bestämmer ju vad man skall tycka nuförtiden | |
| Gör dom? Problemet är snarare när man låter andra bestämma vad man ska tycka! :) | |
| Kan man ju tro ;) Väldigt många påverkas, omedvetet eller inte, av en massiv och ensidig rapportering/inriktning i media. | |
|
Egentligen är det Mille Markovic som äger bilen :-) Mvh Philip |
|
|
Jag tycker iaf att vår kung är riktigt ball. Se det så här, han är motor/bil intresserad till tusen. Han har en förkärlek till BMW, och har en oerhört god smak vad gäller BMW-modeller. Ur ett Autopower-perspektiv är han en perfekt kung =) Allt annat han gör är mer eller mindre mänskligt. Stort + att hans son tävlar i Porsche Carrera Cup där han faktiskt ibland blixtrar till och har sina stunder. Kungen själv brukar ha på sig sin BMW M keps när han kommer och tittar på hans prinsens race. Det är många gånger som väder-prognosen, är det enda som har substans i media tycker jag. Speciellt AB.. Klart att kungens gamla M5a hade varit kul att ha just pga historiken! |
|
|
Jag instämmer till fullo spacco! Mvh Philip |
|
| I samma mening som vi upphöjer kungahuset (och monarki) så kan man väl mer eller mindre säga att vi kissar på oss själva och anser oss vara mindre värda som människor. Men han är ju motorintresserad i alla fall. ;) | |
| Är det någon som vart och tittat på denna bil?eller vet någe mer om den? | |
| Nu har jag och polarn vart och tittat på bilen. Var en totalt onödig resa på 130mil. För den som är ute efter en fräsh bil kan hoppa över denna. Kan dra en snabb version av resan. Efter många samtal med försäljarn så beslutade vi oss att åka och göra affär. Kompisen frågade säljarn flera ggr ifall det var någe som han ville berätta innan vi åkte 65mil enkel resa,men det var det ju inte.Det skulle finnas en skada på huven som var lika stor som en 50öring. Började att när vi kom ner i lokalen som dom hade så såg vi att det var ganska många "speciella" bilar där men inte en enda var tvättad,även inte M5an,dom såg förjävliga ut helt enkelt.Gick en snabbvända runt bilen och konstatera att den var skrapad på fler ställen,repig som fan,bulor och även rost.Öppnade huven och kikade,drog upp oljestickan och såg jävligt sliten olja med massa skit som liknade små metallflisor.Så det var bara att sätta sig i bilen och åka hem igen.Förhoppningsvis så hjälper den här lilla historian andra för att inte göra samma onödiga resa. | |
|
Åh fan! Är den så dålig och rostig? Bilder ljuger i och för sig alltid :-( Mvh Philip |
|
|
Förbannat tråkigt att höra. Har själv gjort en liknande resa där säljaren inte sagt sanningen. Så jag vet hur det känns. Jag tycker det borde gå att polisanmäla sådant här då det handlar om ett rent bedrägeri! Sjyst att du skriver av dig om bilen, så ingen annan behöver bli besviken. Jag tror det finns folk som gör en sökning på Autopower innan det ska inhandlas en så speciell bil som M5. Då läser man med största sannolikhet den här tråden.. Metallflisor i motoroljan? Provstarta ni motorn?? Jag tillbaka det jag sa om att det hade vart kul att äga kungens gamla M5a. Jag tycker säljaren kan behålla den bilen! |
|
|
Ja det är synd att säljarna aldrig kan vara ärliga.Man kan ju börja fundera om dom tror att man är blind och inte kan se sånna uppenbara skavanker. Japp vi starta bilen en snabbis,och den lät som den skulle under den snabba starten.Men bilen var bara igång 30sek så det vart aldrig någon varvning,vi såg ju direkt att det inte var någe att ha så vi var inte ens intresserade av en provkörning. Att skriva ut skicket på en bil tycker jag är en självklarhet,man har spart in många resor genom åren tack vare att annat folk har skrivet om skicket:-) |
|
| Hur många ägare har bilen haft sen kungens tid? Det e kanske inte han som "raggat" till åket :-) | |
|
Om nån har chassie eller reg nr, kontakta mig så kan jag kolla ägare etc. Folk som beter sig sådär vid försäljning av en bil lever ju på hoppet att folk som kommer långt ändå köper bilen just för att dom åkt långt och inte vill komma hem tomhänta. Och det behöver ju inte gå hem varje gång för att det ska vara lönsamt...tyvärr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.