|
|
|
|---|---|
|
Bilen missar när den står på tomgång och vid hård körning, har bytt tändstift och tändspolar utan resultat, dock så går bilen hur fint som helst i ca 5-7 min när jag startar den på morgonen, men så fårt den blir den börjar bli varm så blir det samma sak igen. Varit på verkstad och fått felkoder utlästa(3 fel) och två av felkoderna var misständning och en var på kamaxelläges givare Någon som har någon aning om vad det kan vara? Kan man mäta vevaxelläges givaren kamaxelläges givaren? tack på förand | |
| Jag tror det är kamaxelgivaren! | |
| Har du felkod på kamlägesgivaren är det redan mätt och klart. Byt ut den och byt till en orginal. Det är mycket krångel med pirat-dito. | |
|
Då får jag testa och byta ut den då, pratade med en kille som påstod sig vara kunnig och han påstod att den hade bara funktion när bilen skulle startas och sen hade den igen funktion mer. dock så när jag tog väck luftmassemätare så gick den fint i ett par timmar men sen börjar den gå illa igen, konstig eller? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kamaxelsensorn styr insprutningstiderna, den kan var halvdålig också dvs inte fungerar vid vissa varvtal och fungera vid högre el lägre. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| så beställde en ny givare idag. provade och dra väck givaren idag och det var ingen skillnad alls att köra med den i och köra utan den. så den måste vara helt död, så länge det inte är kabelbrott eller liknande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.